Láska k jídlu prochází i webem
Poslední dobou se rozmáhají i u nás sítě a webové stránky zaměřené na jídlo. Rozrůstá se komunita foodies (lidí, kteří dbají o to, co jedí a jednoduše milují jídlo - ve fázi přípravy i konzumace). Posedlost čerstvými kvalitními surovinami by tak mohla vystřídat posedlost surovinami levnými. O tom by mohl svědčit i rozrůstající se počet farmářských trhů a přímou úměrou rostoucí počet jejich návštěvníků.
V Británii je i online verze farmářských trhů LoveYourLarder (MilujteSvojiSpižírnu), kde si mohou zákazníci rovnou objednat potraviny od různých farmářů. Pro předplatitele je od ledna k dispozici i Larder Box (jedlá varianta Birch Boxu) - balíček s několika vybranými potravinami, který přijde každý měsíc předplatitelům až domů. Zákazníci LoveYourLarder tak každý měsíc bez námahy mohou vyzkoušet nové produkty a nové chutě.
Další britská společnost Housebites se zaměřila na takzvané takeaway jídlo (na objednávku domů). Pracují s konceptem místních prověřených šéfkuchařů, od kterých mají zákazníci možnost si objednat jídlo domů. Základem je blízká lokace zákazníka a kuchaře a k dispozici jsou i hodnocení od předešlých zákazníků. Firma dále expanduje a snaží se pokrýt čím dál větší oblast.
U nás se foodies prozatím musí spokojit s objížděním farmářských trhů, food festivalů, projížděním food blogů a recenzními servery jako je Scuk.cz nebo Vývařovna.com. Food blogů je celá řada. V zahraničí se již několik let pořádají soutěže, které oceňují nejlepší food blogy, jednotlivé recepty, fotografie či videa o přípravě jídla. U nás se můžete podívat na seznam vybraných blogů od pana Cuketky nebo najít vlastní chutné oblíbence.
Zdroj: www.techcrunch.com