Liga mistrů a Premier League - fotbal na sociálních sítích
Kde se dalo o víkendu sledovat finále Ligy mistrů? V televizi, na internetových stránkách sporotovních zpravodajství, nebo také na sociálních sítích. Na Facebooku Chelsea svoje fanoušky informovala o každé vstřelené brance, o prodloužení i o penaltovém rozstřelu. V podstatě okamžitě po vyhraném zápase se změnila úvodní fotka na stránce a objevilo se i několik aktuálních fotografií s ušatou trofejí z trávníku i z kabin londýnských Blues. Bayern své příznivce na Facebooku informoval podobně, počet příspěvků během utkání mohl některým fanouškům vynahradit i podrobný výpis.
Pokud se podíváme na finále Ligy mistrů na největší sociální síti, na počet fanoušků by londýnská Chelsea Bayern Mnichov také porazila, dokonce 10:4 (v milionech). Chelsea je ukázkovým příkladem správné práce s lidmi na Facebooku. Postuje pravidelně, sdílí zákulisní obrázky, vyzývá k akci a nabízí speciální aplikace. Na konci loňského roku označil server football-marketing.com londýnský klub za vítěze anglické ligy v sociálních médiích.
Premier League je jedna z nejpopulárnějších sportovních organizací na světě a snaží se tomu dostát i na hřišti sociálních médií. V letošní fotbalové sezoně (2011-2012) všechny kluby dohromady získaly 17 milionů nových fanoušků. Celkově jich má anglická liga na oficiálních stránkách klubů přes 60 milonů.
Prozatím také platí to, že se kluby zaměřují spíš na Facebook než na Twitter, to ale neznamená, že by se neobjevovaly i jinde. Liverpool se jako první tým z Premier League prezentuje také na virtuální nástěnce Pinterestu. Tady můžete mimojiné zjistit, na co všechno se dá umístit logo a heslo Liverpoolu. Zajímavá je třeba nástěnka věnovaná dortům a jiným sladkostem s tematikou tohoto fotbalového klubu.
Zdroje: www.mashable.com, www.football-marketing.com