Like Attack: Boj proti nacistům plný lásky
I přes děsivou minulost se v Německu stále najdou příznivci neo-nacismu. Organizace Laut Gegen Nazis se jim proto rozhodla vyhlásit boj. A ne ledajaký. Plný lásky a „To se mi líbí", tedy sociální kampaní Like Attack. Facebookovou stránku neonacistické strany tak zaplavila obrovská vlna protinacistických hesel a pozitivity.
Laut Gegen Nazis se rozhodli upozornit na problém neo-nacismu v Německu se sociální kampaní ve stylu „Miluj svého nepřítele". U příležitosti Mezinárodního dne památky obětí Holocaustu proto vybrali skupinu lidí s různým původem, kteří se pak, pro nezapojené docela překvapivě, stali fanoušky Facebookové stránky NDP, tedy německé neonacistické politické strany. Tím to ale samozřejmě nekončilo. Zapojení lidé doslova zaplavili stránku anti-racistickými příspěvky a komentáři ve stylu „Za barevnější Německo!" Ke kampani vznikla i samostatná webová stránka, na které dobrovolníci mohli najít připravené vizuály.
Barevná místo hnědé, rasismus zabíjí a kočky místo plešek! Taková hesla zaplavila FB stránku strany NPD.
Jistě, něco takového jen těžko přesvědčí zatvrzelé neonacisty ke změně, navíc většina komentářů od aktivistů byla stránkou smazána a zablokováno. Na druhou stranu, tohoto sociálního happeningu se ve výsledku zúčastnilo přes 100 tisíc lidí a celé akce si všimla i média, od televizí po tisk. Ačkoliv organizace neměla prakticky žádný rozpočet, povedlo se díky mediálnímu zájmu oslovit přes 7 milionů lidí. Ti všichni si minimálně připomněli, že v Německu je neo-nacismus stále aktuální problém.
Ačkoliv má Like Attack i své odpůrce, kteří kritizují povrchní nadšení nad politickým problémem a taky přitáhnutí pozornosti k NDP, nás zaujalo netradiční využití sociální sítě a upozornění na problém přímo „na místě činu".
Zdroj: Adweek