Loňské obraty mobilní reklamy dosáhly na 8,9 miliardy dolarů. Stouply o 83 %
Loňský rok měl být ve znamení chytrých telefonů a mobilní reklamy. Zpráva od U.S. Interactive Advertising Bureau, IAB Europe a výzkumné společnosti IHS je s touto tezí rozhodně v souladu. Dle ní obrat z prodejů mobilní reklamy vzrostl o 83 % na 8,9 miliardy amerických dolarů.
Nejsilnější růst investic do mobilní reklamní platformy byl zaznamenán v severní Americe a západní Evropě: 111, respektive 91 %. Šedesáti osmi procentní růst byl zaznamenán i v oblasti střední Evropy. O jasné tendenci vypovídá, že nejhorší výsledek z hlediska růstu zaznamenala oblast Asie-Pacifik. I tak si ale udržela svoje vedení v kategorii tržního podílu na celkovém objemu obratu z prodeje mobilních reklam.
Za 40,2% podílem na globálním obratu mobilní reklamy asijsko-pacifické oblasti nikterak vážně nezaostává severní Amerika s 39,8 %. Západní Evropu zdobí 16,9 %, zatímco střední Evropa má tržní podíl jen něco málo přes 1 %.
Z hlediska reklamních formátů dominovaly kontextové reklamy spojené s vyhledávači, v dané podobě bylo až 52,8 % mobilních reklam za 4,7 miliardy dolarů. Druhým formátem v pořadí je displej reklama s 38,7 % z celkového koláče.
Graf níže ukazuje podíl jednotlivých formátů. „Messaging", v ČR známý jako SMS marketing, je vyznačený zelenou barvou. Můžete pozorovat, že v rozvinutých regionech je používán jen okrajově. Je vlastní těm oblastem, kde nejsou chytré telefony natolik rozšířené. Ve střední Evropě tvoří 28,4 % obratů z mobilní reklamy, v latinské Americe pak dokonce 66,7 %.
Zdroje: www.iab.net, www.marketingland.com