Mark Zuckerberg k firmám: Facebookové stránky jsou pořád nejlepším způsobem, jak oslovit zákazníky. A když ne, udělejte si z nich landing page
Minulý čtvrtek se Mark Zuckerberg účastnil svého pravidelné Q&A veřejného setkání, kde odpovídá na dotazy diváků. Ke konci zazněl dotaz, který se motá v hlavě mnoha zástupců firem:
„Jak mají menší podniky a vlastně podniky jakékoliv velikosti přistupovat k facebookovým stránkám, když organický dosah neustále klesá?"
Zuckerberg odpověděl tak, že se neustále snaží přizpůsobovat algoritmus news feedu dle preferencí uživatelů - a mezi ně patří převážně vidět méně komerčních příspěvků. Proto je viditelnost příspěvků od firemních profilů menší. Přesto ovšem Mark Zuckerberg uvedl:
"Nehledě na změny, které jsme učinili, je Facebook stále nejlepším nástrojem pro distribuci obsahu ke všem lidem a zákazníkům, které se snažíte oslovit.. pravděpodobně všichni vaši zákazníci, či alespoň většina z nich - jsou na Facebooku a také na něm máte s nimi pravděpodobně více spojení než na jakémukoliv dalším nástroji. Domnívám se proto, že ačkoliv velikost (dosahu) díky naším změnám ve snaze udělat news feed více osobní poklesla, Facebook stále nabízí skvělou cestu k dosažení uživatelů."
Mark Zuckerberg na jeho Q&A debatě 14. května 2015. Zdroj: Facebook
Kdyby to neplatilo, má pro vás Zuckerberg další recept, jak mít z facebookových stránek nějaký užitek: udělejte si z nich landing pages, obzvláště pro uživatele mobilních zařízení. Dle jeho logiky je většina aktivity uživatelů v aplikacích, ale lidé si nebudou stahovat aplikaci malé firmy kvůli potenciálnímu nákupu nebo návštěvě podniku. Navíc mnoho malých firem nemá zrovna příkladné mobilní stránky nebo je nemá mobilnímu prostředí vůbec přizpůsobené. Z toho důvodu jsou facebookové stránky nejlepším způsobem, jak můžete informačně „obsloužit" lidi v pohybu.
„Všímáme si, že lidé čím dál častěji chodí na firemní stránky, aby se podívali například na otevírací dobu restaurace či obchodu nebo na názory přátel... na typické věci, které byste dříve hledali na klasických firemních stránkách."
Jinými slovy, Zuckerberg říká, že firemní stránky mají stále slušný dosah. A i kdyby se to tak nejevilo ze strany firem, nabízí jim jiné výhody. Platformu, na které mohou i mobilní uživatelé najít v kvalitním a jim známém provedení nezbytné informace, jež uživatelé donedávna hledali spíše na samotných webech firem.
Mark Zuckerberg není jediný, kdo vidí ve facebookových stránkách alternativní využití mimo distribuce obsahu směrem k fanouškům. Například česká společnost Brand Embassy hlásá v souladu s posláním svého byznysu to, že organický dosah stále klesá, ale to nemění nic na tom, že zákazníci hledají na facebookových stránkách firem zákaznický servis. Je jen otázkou vašeho osobního náhledu, jestli tyto zbylé možnosti berete jako skvělé příležitosti, nebo cenu útěchy.
Celou debatu s Markem Zuckerbergem si můžete prohlédnout zde.
Zdroje: AddisonVoice, Facebook