Marketing Festival uvedl film Making a Marketer. Představuje velká jména lineupu pro rok 2020
„Existuje teď mnoho konferencí, které jsou ryze technického charakteru a hledají, jak zlepšit o něco málo cílení nebo atribuci. My se paradoxně vydáváme opačným směrem,“ prozradil ještě před promítáním filmu Making a Marketer zakladatel Marketing Festivalu, Jindřich Fáborský. Jeho premiéra byla zároveň představením hlavních řečníků této vyhlášené marketingové akce, která byla ve většině minulých ročníků primárně digitální. Nyní v mnohém narušuje paradigma online marketérů, kteří mají svět nul a jedniček jako posvátné hřiště, kterému se nic nevyrovná. Marketing Festival opět nastaví zrcadlo tomu, že to zcela neplatí.
To ostatně velmi důkladně udělal i závěrečný řečník Marketing Festivalu 2019, Mark Ritson. Nyní se objevuje znovu, prozatím ve filmu Making a Marketer, v kterém zastává jednu z hlavních rolí. Je v něm zároveň i někým, kdo dává tipy na další osobnosti, které na pódiu Marketing Festivalu uvidíte. Celý 58minutový film je pak dobře slepenou koláží rozhovorů s nimi a s Ritsonem, které zkušeně vede Jan Kostera, jeden z dlouholetých tvůrců konference. Čistě formou ale nejde jen o sestřih mluvících hlav ve sterilním prostředí. Změna lokací ze Sydney na Londýn či New York a prostřihy na přípravu nebo samotné natáčení rozhovorů dává divákovi pocit, že je svědkem jakéhosi globálního roadtripu za vědomostmi těch nejlepších marketérů. V tuto chvíli nechceme spoilerovat. Film byl zveřejněn i na YouTube a níže se na něj můžete podívat.
Podtitulem Marketing Festivalu 2020 je „a masterclass in modern marketing“. Zvuk jmen řečníků ho k tomu opravňuje.
Les Binet a Peter Field
Les Binet a Peter Field jsou autory knihy The Long and the Short of it: Balancing Short and Long-Term Marketing, která ukazuje, že honba za ROI ve smyslu snahy o co nejlevnější možnou konverzi je krátkozraká. Když vám odumře brand, je vaše skvěle zacílená online reklama prostě jen další nabídka nerozeznatelná od stovek jiných, které se třeba zrovna daří nebo nedaří v bitvě o viditelnost na displejích potenciálních zákazníků. Právě vyvažování dlouhodobých kampaní s cílem budovat značku a vypálit vaší propozici lidem do mozku a těch, které mají prodat teď a tady, bude pravděpodobně hlavním poselstvím jejich společné řeči.
Tom Goodwin
„Mou prací je myslet, mluvit, psát a umožnit, aby se nově možné skutečně stalo. Pohybuji se na průsečíku marketingu, technologie a byznysu,“ říká Tom Goodwin na LinkedIn, kde ho sleduje 700 tisíc lidí. Tento uznávaný autor zároveň zastává pozice executive vicepresident a head of innovation ve společnosti Zenith, kde se snaží o to, aby implementovali z technologie jen to, co dává smysl. Ač je odborníkem na nové technologie, v rozhovoru s Janem Kosterou říká, že ještě docela nedávno vydělávaly velké značky ohromné peníze díky kampaním tvořeným nejlepšími agenturami, kdy finální schválení kreativy podlehlo přísnému oku životního partnera klienta a bodem navíc bylo, když se to líbilo lidem v rámci focus groups. A také se svět nezbořil. Dnes jsme naopak posedlí „evidence based“ přístupem, kdy se marketéři dostali do role, kdy musí obhajovat daty de facto jakékoliv své rozhodnutí . Dle Goodwina je ale skvělá kreativita jako umění, tedy něco neměřitelného a těžko odhadnutelného. O to paradoxnější je, že Zenith si dal přízvisko The ROI Agency. Je zřejmé, že Tom Goodwin v ní nezastává roli proponenta vyzkoušení každé nové technologické novinky. Je hlasem rozumu, který se nebojí klást nepříjemné otázky. A jistě nějaké zůstanou v hlavě i vám po jeho přednášce.
Helen Edwards
Je podobně jako Mark Ritson akademička se zaměřením na marketing, která zároveň působí jako konzultant pro obrovské brandy. A mimochodem je také jeho „lítou soupeřkou“. V Making a Marketer se Jan Kostera ptá Ritsona: „Kdo je váš největší nepřítel a proč je to Helen Edwards?“ Ten pak vypráví příběh, jak odcházel jako sloupkař za lepšími podmínkami z časopisu Marketing Magazine do Marketing Week. Přitom doporučil Helen jako svou náhradu. Ta od té doby za své sloupky získala několikrát ocenění od britské The Press Association, zatímco Ritson ostrouhal. Její expertíza ale není jen v psaní. Zkušenosti má ze stavění velkých značek pro společnosti, jako jsou Johnson & Johnson, Avon, BBC Worldwide. Na Marketing Festivalu tak můžete čekat elegantní dámu z Londýna, která ale může zatřást vaším náhledem na vaši práci podobně jako poněkud vulgární profesor marketingu ze Sydney.
Vikki Ross
Přítomnost této dámy na pódiu Marketing Festivalu potěší především všechny copywritery. Denně totiž bojuje za srozumitelnější marketing i copywriting a nesnáší slogany, které by běžným lidem nikdy v životě z úst nevypadli. Šéfovala copy největším společnostem zábavního průmyslu v Evropě (Sky a Virgin Media), pracovala pro ITV, Body Shop, Sainsbury’s, Tesco či rebrandovala řetězec Paperchase… A na tyto zkušenosti se můžete těšit ve velmi energické přednášce.
Dan Petrovic
Dan Petrovic se jako jediný z dosud zmíněných řečníku ve filmu Making a Marketer neobjevil. Jeho specializací je totiž SEO specialista a patří mezi nejvyhledávanější experty v oboru. Na Festival přiveze vyčerpávající studii pracující s unikátními daty z českého trhu a přitom nabídne komplexní pohled na search a očekávaný vývoj v tomto odvětví.
Lineup Marketing Festivalu 2020 ještě není hotový, v lednu příštího roku budou představeni 4 další řečníci. Ale už teď si můžete poznamenat do kalendářů datum 23. a 24. dubna.
A připravit se na 1. října. Už za necelé dva týdny se totiž začnou prodávat na stránkách Marketing Festivalu vstupenky.