Infografika: Jak kontakt uživatele se značkou na sociálních sítích ovlivňuje její reálný prodej
Nedávný průzkum od The Manifest přináší zajímavá data o tom, jak uživatelé interagují se značkami na sociálních sítích, jak značka skrze ně může budovat důvěru a získat si zákazníka a nakolik má chování značky v tomto prostředí dopad na její reálný prodej. Pokud tedy stále váháte, zda mají sociální sítě pro značku nějaký význam, podívejte se s námi na tvrdá data. Týkají se v tomto případě amerického trhu, ale základní trendy a tendence budou přenositelné i do české reality.
1. Sociální sítě mají význam
Sociální sítě používá stále větší počet uživatelů a značka má tak jedinečnou šanci skrze ně dostat své sdělení přímo k cílovému zákazníkovi. Sociální sítě nabízí pro uživatele velmi pohodlnou cestu ke kontaktování značky a není proto divu, že 74 % lidí na sociálních sítích sleduje značky a překvapivých 96 % lidí sledujících značky na sociálních sítích s nimi také interaguje. Uživatel tak může skrze sociální síť značku nejen pochválit, ale také recenzovat výrobky, klást dotazy nebo řešit problémy.
Zdroj: The Manifest
2. Komunikujte a budujte vztah
Protože se na sociálních sítích lidé cítí uvolněně a “jako doma”, je to ideální prostředí pro tvorbu vztahu a navazování kontaktů se zákazníkem. A data tuto důvěru potvrzují, jelikož 67 % lidí uvedlo, že poté co zhlédli reklamu na sociální síti následně také provedli nákup.
Zdroj: The Manifest
3. Zohledňujte rozdíly mezi mužským a ženským publikem, ale nespoléhejte pouze na generalizaci
Podle průzkumu hraje pohlaví uživatele roli při jeho rozhodování na sociálních sítích. Co se týče platforem, Facebook, Instagram a Pinterest ovlivňuje spíše ženské publikum, muže naopak zaujmete na Twitteru a Youtube. Vždy jde ale v konečném důsledku o individualitu každého uživatele, a tak není dobré se spoléhat pouze na generalizaci a raději využívat potenciálu všech platforem.
Zdroj: The Manifest
4. Kromě pohlaví zkoumejte i věk uživatele
Podle výzkumu existuje několik generačních skupin, které byste měli brát v potaz. První skupinou jsou mileniálové (18–34 let), kteří na sociálních sítích tráví nejvíce času a najdete je na všech platformách. Naděje, že uživatel u značky nakoupí na základě reklamy na sociální síti pak úměrně s věkem klesá - šance je 69 % u generace X (35–54 let) a 48 % u tzv. baby-boomers (nad 55 let). Zrovna zde si přitom dovolíme odhadnout, že starší ročníky v českém prostředí budou u tohoto ukazatele ještě více odolnějším nákupním svodům sociálních médií.
Zdroj: The Manifest
5. Síť vybírejte pečlivě
Podle dat studie, alespoň v americkém prostředí, dominuje stále Facebook. A dominuje dokonce natolik, že značka má až 7x vyšší šanci, že u ní uživatel nakoupí, když uvidí její reklamu právě na něm. Tato šance je u Facebooku dokonce tak vysoká jako u reklamy na všech ostatních sociálních sítích dohromady.
Zdroj: The Manifest
6. Berte sociální sítě jako dvousměrný komunikační kanál
Lidé mohou se značkami na sociálních sítích interagovat mnoha různými způsoby. Kromě likes nebo sdílení by ale značka měla sociální sítě brát také jako významný nástroj zákaznického servisu. Podle studie totiž 31 % lidí na sociálních sítích recenzuje produkty a služby, 20 % využívá komunikace se značkou skrze chat a 18 % oslovuje nebo klade otázky značce pomocí tweetů.
Zdroj: The Manifest
Značka na sociální síti? Má to význam
Závěrem lze tedy říci, že rozhodně má význam, aby vaše značka figurovala také na sociálních sítích. Existuje mnoho možností, jak potenciálního zákazníka skrze sociální sítě oslovit a ze studie jasně vyplývá, že takové oslovování funguje. A ačkoliv byla studie prováděna v americkém prostředí, dají se její výsledky promítnout i na české publikum.