McDonald's obrátil na počest žen své logo vzhůru nohama

8. 3. 2018 | Petr Michl
Mezinárodní den žen se dá oslavit ve velkém stylu. V USA se McDonald's rozhodl obrátit své logo tak, aby se z M stalo W jako Woman. Nejen v digitálním prostředí, ale i v jedné restauraci vedené jednou výjimečnou ženou už 30 let.



Lidé projíždějící městem Lynwood v Kalifornii si museli dnes ráno připadat jako v Jiříkově vidění. Na tamní pobočce McDonald's bylo něco divného. Velký znak tyčící se nad restaurací byl obráceně. To samé postihlo v USA i mnoho digitálních kanálů fast-foodového řetězce. M přeměněné na W je připomínkou Mezinárodního dne žen (MDŽ).

Tento svátek je atraktivní pro mnoho značek, speciálně pak pro ty, u nichž výrazně převažují ženy mezi zákazníky nebo těmi produkty či službami obdarovanými. McDonald's se v tomto ohledu rozhodně nemůže řadit vedle klenotnictví nebo květinářtví. I on má však pro vyjádření sympatií k Mezinárodnímu dnu žen jasné důvody.

Prozradila je Wendy Lewisová zastávající v McDonald's pozici global chief diversity officer:

Poprvé v historii jsme otočili naše ikonické oblouky na Mezinárodní den žen jako poctu výjimečným úspěchům žen všude a obzvláště v našich restauracích... Od personálu restaurací přes management až po nejvyšší vedení hrají ženy neocenitelnou roli na všech úrovních. Spolu s našimi nezávislými majiteli franšíz nám záleží na jejich úspěchu."



Na americkém Twitteru, Instagramu nebo Facebooku McDonald's uvidíte dnes obrácené logo mimo jiné, protože úspěch tohoto řetězce na ženách převážně stojí. V USA tvoří 6 z 10 manažerů provozoven. Ve stovce amerických poboček bude mít personál speciální čepice, odznaky a trička vztahující se k  MDŽ.

Příběh restaurace McDonald's v Lynwoodu, kde došlo k překlopení loga i fyzicky, ho jasně předurčuje k tomu, aby toto symbolické gesto patřilo jí. Přibližuje ho následující video. 

Jedná se totiž o franšízu, kterou vlastní už 30 let Patricie Williamsová. V podniku s ní nyní pracují i její dcery Kerri Harper-Howie a Nicole Enearu. Už když byly malé, vedla Patricie Williamsová jako single máma dvě provozovny. I po třech dekádách říká, že nemají stále hotovo. V tuto chvíli vlastní 18 provozoven, o které se se svými dětmi stará. McDonald's mohl těžko najít lepší příklad ženského rodinného byznysu, co navíc ukazuje, že to se svou oslavou Mezinárodního dne žen myslí upřímně. Nebýt jich, nebyl by zdaleka tak úspěšný. Některým dalším ženám pak jmenovitě děkuje na této stránce.

Tip redakce:



Nejsou to první hrátky McDonald's s logem, na které tento týden upozorňujeme. Podívejte se na článek McDonald's osekal své logo, aby vás nasměroval ke své pobočce.

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: