McDonaldu stoupl v posledním kvartálu zisk o dvě procenta
Provozovna McD, zdroj:archiv |
Úprava produktového mixu se McDonaldu vyplatila. Větší orientace na levnější chuťovky, uvedení nových sendvičů a rozvoj kavárenských provozoven zajistil největšímu řetězci s rychlým občerstvením nárůst zisku v posledním čtvrtletí loňského roku o dvě procenta na zhruba 22,1 miliardy korun. Tržby se v posledních třech měsících zvýšily dokonce o čtyři procenta v USA a pět procent v celém světě, na čemž má zásluhu hlavně růst McDonaldu v Asii.
Vydělané peníze se však na kontě firmy dlouho neohřejí. Generální ředitel Jim Skinner předpokládá, že v letošním roce dojde k rozsáhlým investicím do rebrandingu a výstavby zhruba 1100 nových restaurací. Určitou částku pravděpodobně spolkne také vývoj zcela nového formátu "salad baru" - tedy rychlého občerstvení, v jehož nabídce budou především lehké a dietní pokrmy, zejména zeleninové saláty.