Meta plánuje na Instagramu a Facebooku využívat nové prvky generativní umělé inteligence
Zhruba před měsícem oznámil Mark Zuckerberg, že Meta plánuje začlenit více prvků generatovní umělé inteligence na své sociální platformy, primárně na Instagram a Facebook. Toto rozhodnutí není příliš velkým překvapením. Mateřská společnost Facebooku se již nějakou dobu angažuje v popředí výzkumů zabývajících se generativní umělou inteligencí, poněkud paradoxně však byla v zavádění této technologie spíše pomalejší.
Nyní však zdá se přišel čas, kdy Meta minimálně v rámci svých vlajkových lodí technologie začlení do běžného provozu. „V posledním roce jsme viděli několik opravdu neuvěřitelných průlomů v oblasti generativní umělé inteligence, a to nám dává příležitost tuto technologii využívat, posouvat ji vpřed a zabudovat ji do každého z našich produktů,“ uvedl Zuckerberg.
A o jaké novinky by se mělo jednat? V blízké době by mělo být možné si za pomoci umělé inteligence generovat vlastní samolepky, upravovat a vylepšovat videa a fotografie, chatovat s Botem na Messengeru nebo. Testováním prochází již několik měsíců a níže zobrazené fotografie z testování sdílel na svém Twitteru Alessandro Paluzzi.
Samolepky vytvořené generativní AI
Od května testuje Instagram personalizované nálepky generované umělou inteligencí na základě textového požadavku uživatele. Samolepku, kterou si uživatel nakonfiguruje přesně podle svých představ, potom může používat napříč celou platformou.
„S nálepkami generovanými umělou inteligencí mohou naši uživatelé mít nekonečně více možností pro sebevyjádření, kulturní reprezentace a pomůže jim také v následování aktuálních trendů,“ dodal Ahmad Al-Dahle, viceprezident společnosti Meta pro AI.
Nástroje pro vizuální úpravu videa a fotografií
Instagram se také snaží implementovat takové nástroje generativní umělé inteligence, které uživatelům umožní snadnější a efektivnější úpravu fotografií a videí. Uživatelé tak mohou očekávat, že se jejich fotografie změní podle jejich požadavků na základě jednoduchého textového příkazu. Jedná se o „AI Brush”, díky kterému by mělo být možné umazat části fotografií a využít generativní AI k vyplnění mezer. Nástroj „Restyle” pak do nahraných souborů implementuje prvky na základě textových požadavků. Mělo by tak být možné například nahrát jiné pozadí fotografie nebo nahradit její konkrétní prvky alternativami vytvořenými umělou inteligencí.
AI Chatbot
Dalším z testovaných nástrojů je Chatbot, obdobný funkci My AI na Snapchatu. Zadáním @ai zahájí uživatel na platformách komunikaci s botem, a bude se jej moci zeptat například na oblíbené restaurace nebo program kin. Funkce by měla být dostupná pro Messenger, zprávy na Instagramu i Whatsapp.
Shrnutí toho nejdůležitějšího ze zpráv
Poslední z novinek by měla uživatelům ušetřit čas strávený pročítáním všech příchozích zpráv a vytvořit shrnutí toho nejdůležitějšího, co je ve zprávách napsáno.
Meta také plánuje všechny své nástroje generativní umělé inteligence opatřit speciálními štítky, aby uživatelé mohli na první pohled rozlišovat funkce stávající a ty nové. Pochopitelně v této fázi vývoje vyvstává celá řada otázek po funkčnosti jednotlivých nástrojů. Jak bude například umělá inteligence schopna vyhodnotit klíčová sdělení ve zprávách? Pro Metu je však zavedení novinek logickým krokem i s ohledem na angažovanost společnosti ve výzkumech umělé inteligence. Dá se předpokládat, že technologický gigant bude i nadále své platformy posouvat směrem aktuálních trendů.
Zdroje: Social Media Today, The Verge, Tech Crunch, Analytics Vidhya