Na podiích Czech Internet Fora se vystřídají profíci z Economie, Seznamu, Google, WIRED a dalších médií
Trendy, zkušenosti a příběhy českého online světa. V jeden den, na jednom místě. Konference Czech Internet Forum se blíží, proběhne 5. listopadu. Přednášky poběží ve dvou sálech hotelu Comfort, Manhatattan a Brooklyn. Níže se podívejte na jejich stručný přehled.
Program v sále Manhatattan
VELKÁ MEDIÁLNÍ DEBATA: Média a tvorba obsahu s příchodem AI
Inovace, nové technologie, nezbytné změny v přístupu firem i lidí. Co vše je třeba k vybudování silného mediálního domu v nové éře umělé inteligence? Jak restartovat strategii příjmů – posilovat digitál nebo diverzifikovat zdroje? Jak získat pozornost diváků, posluchačů či čtenářů? Je možné při tom všem stále udržet kvalitní a relevantní obsah?
O tom budou debatovat šéfové českých mediálních domů Lenka Černá z Economie, Daniel Grunt z TV Nova, Matěj Hušek ze Seznam.cz, Martina Říhová z Czech News Center a René Zavoral z Českého rozhlasu. Debatu bude moderovat Filip Rožánek z DigiZone.cz.
Pohled českých konzumentů na AI ve zpravodajství: Připravenost a výzvy: Tomáš Hynčica z ResSOLUTION Group a Tereza Šimečková z Admosphere Time
Do tvorby i konzumace mediálních obsahů čím dál více vstupuje umělá inteligence. Jsou na to Češi připraveni? A pustili už AI do svých životů? O tom si budeme povídat na základě nejčerstvějších dat z výzkumu. Představíme si také aktuální postoje online populace k označování zpravodajského obsahu tvořeného AI, jeho důvěryhodnost a případné hrozby.
Doba videová: Vojtěch Lambert z LCG New Media
Videa, primárně krátká, jsou všude a zaplavují sociální sítě. TikTok započal obří trend, který se dnes valí Metou jako Reels nebo skrze YouTube jako Shorts. Kolik dneska tvoří obsahu sítí, jak fungují ve srovnání s ostatními formáty a horizontálními videi? Mrkneme se na data globální i z České republiky a ukážeme si na case studies z kampaní, co a proč funguje.
Když nase*ete vlastní komunitu. Jak utnout krizi v samotném zárodku: František Brož z FYI Prague
Může to přijít dřív, než si myslíte. Vaši nejvěrnější – zákazníci a fanoušci, do kterých jste v posledních letech investovali – se obrátí proti vám. Stačí málo: neopatrný příspěvek na sociálních sítích, nešťastné prohlášení do médií, nepovedená akce. Anebo rozsáhlejší problémy, které svírají celou značku a které přesáhly únosnou mezi. Co jsou klíčové kroky, kterých se držet, abyste z krize ideálně vyšli posílení a komunita zůstala stát na vaší straně?
AI v médiích: jak to bude dál: Josef Šlerka z Karlovy univerzity a Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky
Umělá inteligence je běžnou součástí práce redakcí i celých vydavatelských domů. Po dvou letech prudké exploze přichází čas se podívat na její dopady a také si zkusit zavěštit, jak budou vypadat další dva roky.
Využití AI v rámci platformy YouTube: Petr Houzar z Google
Podle posledních dat společnosti Google sleduje dlouhá a krátká videa na YouTube 65 % přihlášených uživatelů, což přináší na jednu stranu velkou komplexitu a na druhou obrovskou příležitost. Díky využití AI platforma nabízí konkrétnímu divákovi vhodný obsah ve vhodný moment. Stejně tak dokáže vytěžit maximum možného ze všech dostupných video formátů a propojit je s marketingovými a obchodními cíli inzerentů. Další využití AI jde směrem ke tvůrcům obsahu. V rámci přednášky si ukážeme ty nejzásadnější z nich.
Mikýřova úžasná pouť Survivorem & jak se stát milionářem? Vilém Franěk a Jan Cón
Vyhrát Survivor se českým influencerům nepoštěstí mockrát za rok. Dokonce ani mockrát za život. A pronajmout a virtuálně vyprodat prázdnou O2 arénu už vůbec ne. Mikýř a jeho tým mají za sebou perné jaro, během kterého se ale celá republika náramně bavila. Co si z toho odnesli? Kolik peněz? A co s nimi udělali? Unikátní case study jedné velké crossmediální kampaně.
Komunikace v éře ML a AI: Pavol Lukáč z TRKKN Czech
Možností, jak plánovat média a oslovit správného zákazníka, je nespočet. ML a AI ale všechno (tak trochu) mění, otevírají se nové cesty a příležitosti, jak to dělat jinak, možná více chytře, možná ušetřit nějaký ten čas, možná taky peníze a snad zvýšit i prodeje. Protože, o co jiného, na konci dne jde, že?
AI obsah a platformy = VSL? Petra Dolejšová, advokát, expertka na právo v marketingu a e-commerce
Agentury jsou v době AI již zbytečné. Nebo? Jan Suda z MCCANN PRAGUE
Dále v sálu Manhattan vystoupí zástupci ze společnosti Salesforce.
Program v sále Brooklyn
Komplexní přístup k maximálnímu výkonu Meta reklamy: Honza Bartoš, specialista na výkonnostní marketing: Honza Bartoš, specialista na výkonnostní reklamu
Úspěšná reklama na Metě není jen o správném nastavení, copy nebo kreativě. V roce 2024 je pro úspěch Meta reklamy nutný komplexnější pohled. Od projektového řízení, UX, nabídky, celkové strategie všech marketingových kanálů až po hledání souvislostí. Na konkrétních příkladech z praxe uvidíme, jak výrazně dokáže komplexní pohled na marketing změnit výkon Meta reklamy.
Jak prodávat bagry přes internet? Václav Krátký z Doosan Bobcat EMEA a Martin Palounek z Publicis Groupe
Výrobce stavebních strojů Bobcat ve spolupráci s Publicis Groupe řídí z centrály v Dobříši reklamní aktivity značky v rámci celého EMEA regionu. Během přednášky nám Martin s Vaškem ukáží, jak pracují s online kanály pro úspěšnou komunikaci komplexního B2B brandu, jak přistupují k mixu reklamních kanálů napříč trhy a jak využívají nové technologie a formáty. A samozřejmě jak to vše vyhodnocují a měří!
Jak značka VICHY dokáže rozpoznat stadium stárnutí pleti uživatelek a správně reagovat? Natália Harčarová z L'Oréal a Jan Kurel z Wavemaker Czech Republic
Během prezentace se dozvíme, jak značka VICHY ve spolupráci s mediální agenturou Wavemaker našla způsob, jak rozpoznat, v jakém stádiu boje s vráskami se konkrétní uživatelka nachází, a jaká péče je pro ni nejlepší. Správnost řešení problému potvrzují doměřením výkonu jak v metrikách mediálních, tak prodejních.
Google Analytics 4: Vyhněte se nejčastějším chybám v implementaci: Anna Volčíková z GroupM Nexus
Představte si Google Analytics 4 jako mapu, která vás dovede k pochopení chování uživatelů na vašem webu. Jenže to neplatí v případě, kdy je „mapa“ špatně nakreslená. Společně si ukážeme reálné případy z praxe, kdy špatná konfigurace této „mapy“ způsobila majitelům webů nejrůznější trápení. Vyhněte se díky této přednášce nejčastějším chybám.
Budoucnost příjmů mediálních domů bez souhlasů a cookies třetích stran: David Voráček z mediálního domu Economia
V éře, kdy končí používání cookies třetích stran a kdy regulace ochrany osobních údajů klade stále větší důraz na explicitní souhlas uživatelů s využíváním jejich dat, čelí mediální domy výzvám i příležitostem. Přednáška se zaměří na rozbor současných trendů v oblasti ochrany soukromí a jejich dopadu na tradiční modely financování obsahu.
WIRED: Svět médií a technologie: Michal Kučera z WIRED
Jak se přivádí na český trh globálně respektovaný titul, jaké výzvy musel překonat a jaké jsou jeho plány do budoucna? S Michalem Kučerou budeme diskutovat o roli technologií, inovací a médií v dnešní společnosti a jaký je pohled WIRED na digitální revoluci v České republice.
Co dalšího nabídne sál Brooklyn:
Page Not Found: Hledání pomalé novinařiny do rychlé doby: Apolena Rychlíková a Jakub Zelenka z Page Not Found
Jak Reportér Magazín prošel digitální transformací a získal si srdce on-line čtenářů: Monika Binarová z Magazín Reportér a Martina Klárová z FatChilli for Publishers
Ať vám konference Czech Internet Forum neunikne:
Kdy: 5. listopadu 2024 od 9 hod
Kde: Comfort Hotel Prague City East
Prohlédněte si program v ještě větším detailu.
Registrovat se můžete zde.