Na Twitteru se šíří varování před tornády - sociální média jako nástroj pro varování obyvatelstva
Na sociálních sítích je více jak polovina dospělé světové populace. Čas, který zde lidé stráví, také není zanedbatelný, a proto se některé státní i jiné organizace rozhodly, že by bylo dobré využít sociálních sítí i jako zdroje pro sdělování informací o hrozícím nebezpečí.
Podle zprávy, kterou vydala Congressional Research Service za posledních pět let hrála sociální média při informování o neštěstí a hrozícím nebezpečí stále větší roli. Jako zdroj informací o mimořádných událostech se sociální média umístila na čtvrtém místě.
V Americe se přes Twitter v poslední době například sdílely informace o hrozících tornádech a místech, kde se před nimi lidé mohou ukrýt. Učinit ale ze sociálních médií oficiální prostředek pro varování obyvatelstva se organizace pořád zdráhají. Na nejvíce aktuální informace stále odkazují na své oficiální webové stránky.
U nás sice nehrozí tornáda, ale i tak by sociální sítě mohly začít plnit další funkci než jen zábavnou. Český hydrometeorologický ústav má na Facebooku svoje stránky a kromě údajů o počasí na území České republiky občas upozorní i na vydanou výstrahu. Trochu problematické u případu ČHMÚ je ale to, že počet fanoušků stránky je něco málo přes 800 fanoušků - statusy tak nemají takový potenciál se rozšířit jako je tomu u národního amerického centra informujícího o hurikánech s fanouškovskou základnou 125 000 uživatelů.
První vlaštovky v informování o mimořádných událostech na sociálních sítích tedy jsou, ale jestli se sociální média stanou oficiálními prostředky pro sdělování informací o veřejném ohrožení je prozatím ve hvězdách.
Zdroj: www.mashable.com