Nákup prokliků vás dostane za mříže, ukazuje nový spot Adobe
Že nakupovat prokliky, fanoušky nebo jakékoliv jiné metriky je holý nesmysl, opakují marketéři kdykoliv to jen jde. Nový spot Adobe ukazuje, že se to skutečně nevyplatí. Mohli byste skončit i ve vězení!
Poslední spot Adobe s názvem Mean Streets, který vznikl ve spolupráci s agenturou Goodby Silverstein & Partners, ukazuje temné podsvětí internetového marketingu. Místo, kam se rozhodně nechcete podívat a kde to už vůbec není bezpečné. Krátký příběh totiž sleduje postaršího marketéra, který se v zoufalství rozhodl obrátit na řešení v podobě nákupu návštěvníků. A od koho jiného než od překupníka. Pod rouškou noci se proto vydal za pochybným individuem do odlehlé části města.
Logicky je u toho nervózní, jako kdyby se chystal na nákup heroinu nebo něčeho podobně nebezpečného. Ve skutečnosti ale od dealera nechce další dávku, ale prokliky na web. Není problém, dealer mu klidně nabídne i followery, zhlédnutí videa a cokoliv, co bude potřebovat. Jen u fanoušků se trochu zdráhá, to už přece jen není žádná drobnost. Jenže nedá se nic dělat, rozrušený marketér vysvětluje, že jenom musí dosáhnout čtvrtletních cílů a opravdu zoufale potřebuje kvalitní prokliky na web, a když už je u toho, i nějací fanoušci by se hodili.
Než si ale s dealerem stihne plácnout a předat mu celý svůj čtvrtletní rozpočet, který si schoval do kapsy saka, objevuje se na scéně policejní jednotka. A protože nákup metrik není žádný lehký přestupek, marketér skončí za mřížemi. Když se jeho spoluvězeň, který určitě nevypadá na svoutaška, dozví, za co sedí, raději si od něj znechuceně odsedne. Každému tak musí být jasné, že i když se samozřejmě jedná o smyšlený příběh, nakupovat prokliky nebo fanoušky je zkrátka hloupost. Do vězení to nikoho asi nedostane, ale ani tak to nemá smysl zkoušet.
Celá reklama propaguje Adobe Marketing Cloud, který má usnadnit orientaci v tom, co to marketingové oddělení vlastně dělá. Toto není první pokus o netradiční B2B marketing s virálním přesahem od společnosti Adobe. Už na konci roku 2013 uvedla při propagaci stejného softwaru reklamu Click, baby, click.
Ta ukazuje, jak to dopadá, když marketéři neumějí vhodně číst v analytice. Pak si třeba nevinné klikání dítěte na banner mohou vysvětlit jako enormní nárůst zájmu o jejich encyklopedie. Video se se svými více než 3 miliony zhlédnutí stalo perfektní ukázkou toho, že i B2B marketing se dá dělat virálně. A Adobe to každopádně umí skvěle.
Zdroj: Creativity Online