Nejlepší reklama na Teslu? Údiv 97letého dědečka při projížďce
„Když nevíte, jak udělat vaši značku sympatickou, strčte tam malé děti nebo zvířátka,“ zní tradiční reklamní poučka. V některých případech mohou být ale těmi nejlepšími aktéry i lidé na opačné straně pouti životem. Dokazuje to video se 97 letým dědou prohlížejícím si automobil Tesla svého vnuka. Za pár dnů zaznamenalo miliony zhlédnutí.
Zac Carmi nepracuje v reklamním průmyslu, je realitním makléřem z Toronta a hrdým majitelem vozu Tesla Model S. Ten se také rozhodl ukázat svému dědečkovi, kterému je 97 let. Autenticita této interakce nicméně učinila z videa virální hit, který by klasická reklama organicky nedosáhla.
Děda je přes vysoký věk mentálně čilý a fungování elektromobilu dokáže pochopit. Nic to ovšem neubírá z jeho entuziasmu. „Při řízení tohoto auta potřebuješ padák, aby si neskončil ve vzduchu,“ reaguje nadšeně na zrychlení, které ho přimáčkne do sedačky dle jeho slov stejně, jako to zažil v letadle.
Ne, že bychom nadšení ze zrychlení či tichého chodu neviděli snad u všech automobilových novinářů, kteří Teslu testovali. Symbolická hodnota toho, kdy se někdo hodně starý setkává s něčím, co sám nazývá pohledem do budoucnosti, je ovšem mnohem silnější. Toto video ukazuje, že nejlepší reklamou není nutně dobrozdání odborníka ani zpověď nadšeného zákazníka. Když je věcí unesen někdo, kdo nám je automaticky sympatický a spojujeme si s ním životní zkušenosti a moudrost, může být dopad ještě silnější.
Kam dál?
To, že prodávají i staří lidé, kteří se ideálům zdraví a krásy ani nepřibližují, si uvědomují i značky, které donedávna ve svých reklamách ukazovaly jen modely. Podívejte se na nedávnou kampaň Gillette v článku Film od Gillette ukazuje dojemný příběh syna starajícího se o svého otce po mrtvici.