New York umírá. Potřebuje nové srdce
Ve velkých městech jsou prý lidé navzájem méně ohleduplní, v některých dokonce není problém ani umřít na ulici bez jakéhokoliv zájmu okolí. Něco z tohoto sobectví se asi přenáší i do dalších aspektů života a platí to i pro New York. Ten je, co se týče ochoty lidí být dárci orgánů, v rámci USA téměř na úplném chvostu. A to byl důvod, proč vytvořit reklamu upozorňující na problematiku opravdu poutavým způsobem.
Agentura Y&R se rozhodla pro tento úkol najmout skutečně velký talent. Režie se proto ujal Laurent Witz, držitel Oscara za krátkometrážní animovaný film Mr Hublot z loňského roku. Pochopitelně se držel svého kopyta, i tuto reklamu zdobí steam punk styl a propracovaná 3D animace. V půl druhé minuty dlouhé stopáži je vyprávěn příběh temného New Yorku, kde se vše rozpadá a nefunguje. Situaci zachrání až smontování obřího stroje ze součástek donesených obyvateli města, přitom tou nejdůležitější jsou majestátní hodiny z nádraží Grand Central. Jistě přitom také není náhodou, že stroj má tvar srdce.
Vzkaz na závěr zní: „Udržte New York při životu. Můžeme zachránit tisíce, když darujeme důležitou část New Yorku. Sami sebe." Diváci videa jsou poté navigováni na LongLiveNY.org pro více informací.
Tam se mohou dozvědět třeba to, že ve „velkém jablku" umře každých 15 hodin pacient, zatímco marně čeká na orgán od dárce. Z tamní populace patří mezi registrované dárce jen 23 % lidí. New York je proto v USA na předposledním místě, co se týká počtu registrovaných donorů k počtu obyvatel.
„Provést pořádný výzkum a přijít na ten správný přístup trvalo měsíce. Jakmile jsme se ale shodli na konečném směru, všechno už postupovalo rychle. Bylo pro nás hodně potřebné najít dostatečný kalibr talentu, aby se naše myšlenka zhmotnila," uvedl pro AdWeek executive creative director Y&R, Glen Jacobs.
Můžeme s klidem říci, že cíl byl v tomto ohledu naplněn. Pro lepší odezvu ze strany veřejnosti budou navíc v newyorském metru vylepeny plakáty vycházející ze stylu spotu.
Zdroj: AdWeek