Nielsen: Uživatelé stráví více času online na mobilních zařízeních než na PC

21. 3. 2014 | Petr Michl

Výzkumná společnost Nielsen vydala studii pro americký trh zaměřenou na „nového digitálního spotřebitele“. Jedním z nejvýraznějších zjištění je, že dospělí uživatelé stráví průměrně 34 hodin týdně na internetu na mobilních zařízeních, surfování na PC jim přitom v průměru zabere 27 hodin.

Hlubší ponoření do statistik přináší vhled do toho, jak moc jsou populární mobilní aplikace. Právě ony zaberou 84 % času ze zmíněných 34 hodin, na prohlížení mobilního webu tak připadá pouze 14 %.
Největším „žroutem času“ je stále televize. Přestože její dominantní postavení oslabuje,  doprovází její živé vysílání v průměru téměř 134 hodin života Američana v měsíci.



Dle Nielsenu vlastnili Američané v roce 2013 v průměru 4 digitální zařízení s konektivitou zahrnující zejména HD televize, osobní počítače, chytré telefony, tablety a herní konzole. V třetím kvartále loňského roku byla penetrace smartphonů 65 %. PC umožňující připojení na internet vlastní 80 % dospělých.

Výzkum dále potvrdil narůstající fenomén "second screen". 84 % uživatelů smartphonů a tabletů se dívá na jejich obrazovky, když sledují televizi Druhá obrazovka je vyžívaná k celé řadě úkolů, ne pouze ke komentování viděného v TV v sociálních médiích. To vše rozhodně nahrává úvaze, kolik pozornosti dnes diváci věnují televizním reklamám.

Sociální média jsou používaná na osobních počítačích denně 64 % procenty dospělých. Zajímavý je čas strávený uživateli měsíčně u jednotlivých sociálních médií. U osobních počítačů vede jasně Facebook s 6 hodinami a 24 minutami, následovaný Pinterestem a Twitterem se shodnými 36 minutami.


Jiná je pak situace u mobilních aplikací, u kterých Facebook zdaleka nevede tak výrazně.  Lidé na něm tráví ještě více času než na desktopu (7 hodin 43 minut), což mimochodem dokazuje to, že mobilní využití Facebooku není zdaleka jen záležitostí rozvojových zemí, kde není takové rozšíření osobních počítačů. Na druhé pozici je nicméně Instagram, na kterém tráví lidé v průměru 3 hodiny a 40 minut měsíčně a tříhodinovou hranici překonává i používání Twitteru (3:07). U aplikace Pinterestu pak lidé stráví téměř 100 minut (1:39).  



O porovnání nižší je pak používání sociálních médií skrze browser. Facebook je takto využíván v průměru jen 40 minut měsíčně – o více než 7 hodin méně než v případě aplikace.



Nielsen nabízí i statistiku porovnání využití tabletů a chytrých telefonů k různým aktivitám. Zatímco telefon celkem pochopitelně vede v případě nalézání polohy prodejny nebo kontroly ceny produktu, využití mobilních kuponů, mobilních plateb či využívání zařízení k zobrazení připravených nákupních seznamů, tablety jsou používanější v případě zkoumání produktu před nákupem a čtení jeho recenzí, psaní recenzí, nákupu služeb a digitálních nákupů obecně.



Dá se tak říci, že smartphony jsou primárně pomocníky při nákupech v kamenných obchodech a tablety jsou zařízeními s velkým významem pro e-commerce. Neplatí to však absolutně, mezi těmito sférami jsou velké přesahy napříč zařízeními. Například, tablety využívá k hledání polohy prodejny i tak 29 % uživatelů a chytré telefony slouží k digitálním nákupům u 43 % uživatelů.

Zdroj: Nielsen


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: