Noc na Velké čínské zdi? Airbnb přestřelilo
„Ahoj, jsem Velká čínská zeď. Někteří mi říkají Sedmý div světa. Bydlím tady už tisíce let, takže jsem viděla bezpočet východů a západů slunce, zažila dobré i zlé časy této úžasné země, a potkala nejrůznější typy lidí z celého světa. Dalo by se říct, že už jsem viděla všechno. Těším se, až Tě u sebe přivítám. Je toho tolik, co Ti můžu ukázat. Vítej u mě doma!” Takto na svém profilu vítala návštěvníky Velká čínská zeď. Překvapivě jako jedno z míst, kde byste mohli strávit noc díky Airbnb.
Airbnb pokračuje v soutěži #AtNight, a nijak neslevuje z unikátnosti nabízených výher. Tentokrát však mířilo příliš vysoko, a soutěž o noc na Velké čínské zdi muselo zrušit.
Airbnb nabídlo v soutěži jednu noc pod hvězdami, kterou měli šťastní výherci na začátku září strávit v na míru vyrobeném pokoji na Velké čínské zdi. Cílem bylo podpořit udržitelný turismus v Číně. Soutěž měla poukázat na snahy o zachování kulturního dědictví a povzbudit čínskou kulturu. Zároveň tím Airbnb opět upozorňovalo na to, že by zdi neměli lidi oddělovat. Proti stavění zdí se ve své kampani totiž již jednou postavilo.
Nathan Blecharczyk (spoluzakladatel a předseda Airbnb v Číně) řekl, že je Airbnb hrdé na to, že může podpořit zviditelnění této úžasné památky, která nyní místo rozdělování, lidi spojuje.
„Jsme velmi pyšní na to, že můžeme být partnery ve snaze zvýraznit takto úžasnou památku, která nyní slouží k stmelování lidí, spíše než k jejich rozdělování.“
V tiskovém prohlášení ze 7. srpna, „vzhledem ke zpětné vazbě,” kterou společnost obdržela, však Airbnb oznámilo zrušení soutěže.
The #GreatWall considered one of the world’s greatest marvels of ancient architecture and a #UNESCO World Heritage Site will become a common double room for #Airbnb . Where are the moral limits of the market? #China pic.twitter.com/zvIUW5lEzC
— Cristina Font 柯伊娜 (@cfontharo) 6. srpna 2018
Ložnice na vrcholku věže měla výhercům umožnit výhled do všech světových stran, při západu slunce jim měla být naservírována večeře o několika chodech s doprovodem tradiční čínské hudby, a nakonec měli spokojeně usnout pod hvězdami. Druhý den měli jít na túru s výkladem o historii a kultuře.
V Číně popularita Airbnb roste. Jen za poslední rok Číňané stihli 5 milionů příjezdů prostřednictvím Airbnb po celém světě. V rámci Číny se Airbnb také daří – vzrostly počty nabídek i příjezdů turistů. Noc na jedné z nejvzácnějších památek ale úspěch mít nebude.
Podle čínských médií Airbnb ani k akci nemělo povolení. Kulturní rada v oblasti Yanquing, které Velkou čínskou zeď spravuje, prý o akci vůbec nevěděla, ani ji neschválila. Rada prý takové aktivity nepodporuje, protože nepomáhají uchovávat kulturní dědictví.
Můžete se alespoň pokochat obrázky…
Zdroj: Archdaily.com a Airbnb
Kam dál?
Služba Airbnb chce proniknout do mainstreamu ubytovacích služeb a ukousnout díl byznysu zprostředkovatelů jako Booking.com. S programy Airbnb Plus a Beyond by Airbnb si navíc budete moci objednat i luxusní apartmány a hotely.