O sociání média se více zajímají PR agentury než marketéři
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Nová média a sociální média jsou doménou spíše PR a komunikačních agentur, než těch marketingových. Vyplývá to ze studie University of Southern California Annenberg School for Communication & Journalism, která se zaměřila na 382 komunikačních decission makerů v soukromých společnostech, neziskových organizacích a státním sektoru. Z šetření vyplynulo, že marketingové agentury a oddělení mají vliv na rozpočet a strategickou kontrolu sociálních médí minimální, přičemž PR a komunikační agentury se je snaží kontrolovat buď zcela, nebo přinejmenším v jedné polovině případů. V otázce použitých nástrojů pak považují tyto agentury za nejprogresivnější práci s podcasty, online videem, blogy a sociálními sítěmi obecně.
"Větší zájem PR a komunikačních agentur logicky vyplývá z povahy sociálních médií, která jsou více osobní a stále na nich převažuje nekomerční komunikace," interpretuje výsledky Jerry Swerling, ředitel centra strategické komunikace a PR. "Marketéři se stále ještě nenaučili vést dialog, který sociální média vyžadují. Stále přežívá názor, že v rámci marketingu je třeba komunikovat přesně dané informace a jejich formu po celou dobu tohoto procesu kontrolovat."