Objednej si tu scénu, radí McDonald's. Povyšuje product placement ve filmech a seriálech na možnost okamžitého nákupu

30. 5. 2023 | Petr Michl
„Podívej se na to, naskenuj to a sněz to.“ Tak McDonald's v Nizozemí definuje obsah své kampaně těžící z okamžiků, kdy postavy z filmů a seriálů jí či pijí něco z „Mekáče“.



Znáte to. Netflix and chill či jakákoliv další kombinace vysedávání na gauči s „hypnózou“ velkou svítící obrazovkou. Relax u filmu či oblíbeného seriálu je synonymem uklidňující pasivní zábavy, u které se vám už nechce vyvíjet žádná další aktivita. Leda byste si tedy něco přikousli. A přesně s tím nyní chce pomoci McDonald's v Nizozemí.

Fast-foodový řetězec přišel s kampaní s jednoduchých sloganem:

„Podívej se na to, naskenuj to a sněz to.“

Snaží se přitom vytěžit popkulturní okamžiky, kdy postavy z filmů a seriálů jí něco z McDonald's. Když takovou scénu vidíte, stačí vytáhnout mobil, vyfotit ji a využít v aplikaci řetězce funkci: „Order that scene.“ („Objednej tu scénu“)

Za kampaní stojí agentury TBWA\Neboko a TBWA\X a jsou spojené také s outdoorovou kampaní v Nizozemí. Na billboardech se objevují popisy scén a čas jejich výskytu, nikoliv ale jméno daného filmu či seriálu. I když tak obtížné uhodnout je není. Ostatně zkuste si to sami.

Čtyři ženy hledají
lásku v New Yorku

Série 2, epizoda 12
19:35“



Basketbalová legenda hraje
zápas s animovanými postavičkami

23:58“



Zelená maska
dá muži superschopnosti

48:20“

Česká republika je dlouhodobě vyhlášená za království nevkusného product placementu. Ostatně připomeňme si právě sponzoring McDonald'su posledního MS v hokeji v Praze, který na veřejnoprávní televizi vzal do vlastních rukou někdejší hokejista a v tu chvíli moderátor / expert Pavel Richter.



V českém podání by účastníci obdoby nizozemské kampaně neměli na zachycení scény s produktem pár vteřin, ale spíše segmenty připomínající délkou i obrazem klasické TV spoty. Je přitom příjemné vidět kampaň postavenou na product placementu, který je natolik přirozený, že lidi nepobuřuje, a navíc se pro jeho zachycení hodí i nápověda. 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: