Objednejte si štěně a do večera vám ho doručí dron. V čem je háček?
Human society, americká nezisková organizace, vytvořila pozoruhodný hoax. Nevinné video s názvem Štěňata tentýž den: Dodávka štěňat drony, které již zhlédlo několik miliónů lidí, se tváří jako reklama na e-shop se psími plemeny. Za záběry roztomilých mazlíčků poletujících vzduchem se však skrývá krutá skutečnost obchodování se štěňaty.
Našinec by si o videu možná zprvu řekl, že jde o hranou verzi Příběhů Tipa a Tapa. To, co však novodobé příbuzné strýčka Fida nese vzduchem, nejsou jejich obří uši, ale drony. Provádějí s nimi vyloženou akrobacii, podlétají mosty a plachtí mezi hejny ptáků. Nakonec s nimi bezpečně přistanou na zahradě idylické rodiny, která si je objednala. „Nejroztomilejší štěňata online. Najdi štěně. Získej štěně. Dnes.“
Na stránce www.samedayspups.com, kterou video propaguje, dostanete na výběr z několika rozkošných štěňátek, jejichž výraz pohne i tím největším cynikem. Když se však rozhodnete pro některé z nich, odhalí vám konečně nezisková kampaň svou pravou podstatu. „Štěně není produkt...Většina štěňat zakoupených online a v obchodech s domácími mazlíčky pochází z psích množíren. Když jedno z nich koupíte, kolotoč krutosti se bude točit dál.“
Zájemci o psí mazlíčky se mohou dočíst nejen o problematice komerčních množíren, kde se psi a feny setkávají s nelidským zacházení. Dostanou také návod na to, jak si zvíře pořídit spořádaně. Kampaň je sice primárně mířená na Spojené státy, fenomén množíren je však už rozšířený také v České republice.
Za kampaní stojí agentura Rokkan. Více jak půl miliónu uživatelů na YouTube a pět miliónů na Facebooku se díky jejich videu mohlo podívat levným štěňatům na zoubek.
Zdroj: MarketingLand