Ocenění z Cannes - lvi podlehli andělům
Cenu za ideální spojení kreativního nápadu a efektivity si z francouzského Cannes veze Unilever a agentura BBH, London za reklamu AXE Excite.
Globální kampaň, ve které přední výrobce pánských deodorantů AXE znovu dává důraz na takzvaný AXE Efekt, měla oslovit nové zákazníky (především mladší generaci) a zvýšit prodej. A to se jí podařilo. Vrátili se s novým nápadem k osvědčené taktice zvýrazňující pro ženy neodolatelnou vůni, kterou podpořili sloganem “I andělé podlehnou”.
V předchozích letech byly kampaně na deodoranty AXE postavené hlavně na nových vůních a ingrediencích. Měly navázat na úspěch čokoládové vůně “Dark Temptation”. Další ingredience ale takový úspěch neměly, naštěstí pro AXE andělské krásky ano.
Na rozdíl od jiných kategorií, v téhle se nepracovalo s novými kampaněmi. Do soutěže o cenu za kreativitu a efektivitu se mohly příhlásit jen ti, kteří se při loňském ročníku Cannes Lions dostali na stupně vítězů nebo alespoň do užšího výběru. Hlavně proto, že pro vyhodnocení této kategorie je třeba posoudit data o úspěšnosti kampaně, klient musí také samozřejmě souhlasit se zveřejněním těchto informací. V jiných kategoriích se počet přihlášených pohybuje v řádech tisíců, v této kategorii letos soutěžilo 92 kampaní z 27 různých zemí. Porota nad nimi strávila osm týdnů, aby mohla vynést konečné rozhodnutí.
50 % z celkového hodnocení tvořily výsledky o efektivitě kampaně, 25 % bylo za strategii a 25 % za kreativní nápad. V kampani s padajícími anděly se podařilo podle poroty najít ideální soulad mezi předmětem podnikání klienta, reklamní strategií, kreativním nápadem a výbornými výsledky.
Jedná se teprve o druhý ročník udílení cen v této kategorii, i loni cena putovala do britské reklamní agentury. Za kampaň pro PepsiCo s názvem ‘Sandwich’ ji na ostrovy přivezla společnost Abbott Mead Victors BBDO.
Podrobnosti k autorům kampaně AXE Excite a shortlist najdete ZDE.
Zdroj: www.adage.com, www.canneslions.com