Originální Tamagotchi hlásí comeback
Japonský výrobce hraček Bandai ohlásil, že po 20 letech chystá comeback. Na trh se opět vrátí jeho největší hit: Tamagotchi.
Tamagotchi je plastovým vajíčkem s jednoduchým displejem. O pomyslné zvíře v něm se musíte starat, aby jednou provždy neumřelo. Rodiče tak svým způsobem tento hit 90. let brali na milost s tím, že nutnost krmit Tamagotchiho každý den (interakcí – pozn. red.) naučí děti zodpovědnosti.
Hračka je momentálně k dispozici v japonských obchodech, jde ale zakoupit i přes Amazon Japan. Vzhledově odpovídá svému originálu, který přišel na trh již v roce 1996. Je jen asi o polovinu menší, může tak sloužit jako například stylový přívěsek na klíče. Prohlédnout si ho můžete v aktuální reklamě.
Dle BBC se prodalo původního Tamagotchiho 76 milionů kusů. Idea starosti o pohádkovou bytost, kterou chováte, dle některých připravila živnou půdu pro další japonské fenomény: Digimon a Pokémon. Pokémon zažil velký comeback v létě loňského roku, ovšem ve značně modernizované podobě mobilní aplikace využívající augmentovanou realitu.
Dosavadní odezvu na nového Tamagotchiho ale jde přirovnat spíše přijetí zprávy o znovuuvedení telefonu Nokia 3310 na trh. Dnešní třicátníci nostalgicky vzpomínají na své dětství a vlastně i první krůčky, které je vedly k jejich dnes již plné digitalizaci. Ta se projevuje mimo jiné tím, že většina z nás má již nějakou dobu jiného „Tamagotchiho 2.0“. Akorát mnohem většího a užšího v podobě chytrého telefonu. Také mu dáváme „nažrat“ pomalu každý večer a rozhodně nezanedbáváme ani interakci s ním, která se projevuje poměrně intenzivními dotyky na jeho obrazovku. Bude tak zajímavé sledovat, jak moc se chvilková nostalgie přemění ve skutečný nákup hračky.
Zdroje: Business Insider, Mashable, BBC