Pepsi mění vizuální identitu. Její nové logo je retro a moderní zároveň
Oslavit 125leté výročí jde ve velkém stylu. Společnost Pepsico tak učinila pro svou klíčovou značku Pepsi skutečně okázale: kompletní změnou vizuální identity. Ta má vycházet z historie, ale zároveň se dívat do multi-platformní budoucnosti a klást důraz na sladidly ochucenou „Pepsi Zero Sugar“.
SVP & Chief Design Officer společnosti PepsiCo Mauro Porcini v tiskové zprávě uvádí:
„,,,Novou identitu značky jsme navrhli tak, aby spojovala budoucí generace s dědictvím naší značky a spojovala odlišnosti z naší historie se současnými prvky, které signalizují naši odvážnou vizi toho, co přijde."
Následující koláž log vám dá lepší přehled o jejich vývoji v čase. Je patrné, že dosavadní logo bylo více minimalistické. To aktuální nepřebírá historický font, ale jeho nová podoba má v sobě jistý retro nádech. Zároveň má ale i vysokou čitelnost, která se hodí nejen v offline světě, ale zejména napříč různými digitálními kanály.
„Při tvorbě nového designu jsme si kladli otázku: jak vzít vše, co máme rádi na společnosti Pepsi a její minulosti, a vytvořit něco, co ji přesahuje?" rozvedl více proces tvorby vzniku nové identity Mauro Porcini pro Dezeen a dodal, že pro ně bylo důležité, aby nová vizuální identita vytvořila něco aktuálního a nepopiratelně Pepsi.
Rebrand zachovává „glób Pepsi“, který je pro značku typický už od 50. let minulého století. Navrací ale vertikální podobu vlny i logotyp vepsaný do jeho prostřední bílé části. Jeho černá barva s podkladem silně kontrastuje, přičemž to má odkazovat nejen na „Pepsi Zero Sugar“, ale i na novou recepturu klasické Pepsi, která by měla obsahovat o 57 % méně cukru než stávající verze.
Jak už to bývá se značkami s obrovskou fyzickou přítomností nejen mezi regály, bude roll-out nové vizuální identity poměrně zdlouhavým procesem, který se má uzavřít až příští rok.
.
.