Marketing Journal Podcast: O boji se suchem a o konzistentním budování značky Radegast s Markem Grabovským
Marek Grabovský při natáčení podcastu
Je to tady. I v Marketing Journalu jsme se rozhodli začít s podcasty. Tomuto formátu prostě věříme a chceme k němu přistupovat poctivě a neklouzat v něm svými otázkami po povrchu. Pro první díl jsme se rozhodli zaměřit na pivo Radegast, o kterém s námi mluvil senior brand manažer značky Marek Grabovský.
Co nás k tomu vedlo?
Podívejte se na následující grafy, které na konci května sdílel marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik na Communication Summitu 2019. Zobrazují, jak se v rozmezí let 2012 až 2018 zvyšovalo mezi českou populací vnímání spojitosti značky Radegast s atributy „pro opravdové chlapy" a hořkého piva.
Zdroj: prezentace Romana Trzaskalika na Communication Summitu 2019
Jednou z nejdůležitějších metrik pro brand manažery je tzv. attitudinal brand equity, která (poeticky řečeno) měří, nakolik danou značku nosí zákazníci ve svém srdci. Je tak důležitá i proto, že je u ní zřejmá kauzalita s tím, jak pak dokážou takovou lásku vyjádřit s pomocí své peněženky. Zde došlo za 6 let k výraznému navýšení z hodnoty 5,5 % na 8 %.
Zdroj: prezentace Romana Trzaskalika na Communication Summitu 2019
A ekvita značky se odráží v jejích prodejích i možnostech říct si o vyšší cenu. I v těchto parametrech došlo u Radegastu k obdivuhodnému růstu.
Zdroj: prezentace Romana Trzaskalika na Communication Summitu 2019
Tyto výsledky jsou samy o sobě dobrým důvodem, proč se zajímat o to, jak vedení takové značky funguje. Radegast má mezi českými pivy jednu z nejvíce konzistentních forem komunikace. A i proto je na dlouhodobém vzestupu a patří mezi ty nejcennější značky v portfoliu Plzeňského Prazdroje. Se senior brand manažerem Radegastu Markem Grabovským jsme si povídali nejen o současné kampani zaměřené na boj se suchem, ale také o podstatě značky, jejímu spojení s hokejem a o tom, jak ovládnout své ego a držet nastavený kurz.
Zmáčkněte tlačítko Play.
Danou epizodu si můžete poslechnout zde na webu či stáhnout na tomto linku. Nejlépe ale uděláte, když začnete Marketing Journal odebírat v jedné ze svých mobilních podcastových aplikací. Měl by být dohledatelný na všech hlavních platformách, včetně Spotify, Google Podcasts nebo Stitcheru.
Marketing Journal Podcast 02 — Deep dive se senior brand manažerem piva Radegast, Markem Grabovským
O značce Radegast již Marek Grabovský mluvil v prvním díle našeho podcastu uveřejněném výše. Pokud vás to bavilo, oceníte jistě i trochu osobnější pohled na zpovídaného. V rozhovoru jsme se zaměřili přímo na Marka Grabovského jako na marketingového profesionála. Jak se vůbec jako vystudovaný chemik dostal k marketingu? Kterou světovou kampaň by rád vytvořil sám? Kdo mu v kariéře nejvíc pomohl a jakou kdy dostal nejcennější radu? A kolik vlastně brand manažer Radegastu vypije piva? To vše se dozvíte v této epizodě.
Kam dál?
„Nezůstaň na suchu,“ říká Radegast v nové kampani a nemyslí tím jen svlažení hrdla hořkým pivem. Svůj environmentální apel si navíc může dovolit. Pivovar je ve světové špičce v úsporách vody. Za posledních 10 let snížil spotřebu vody téměř o 40 %. Přečtěte si o tom více a podívejte se spoty kampaně v článku Radegast bojuje v nové kampani proti suchu a není to jen reklamní trik.