WebTop100 podcast: s Danielem Kafkou o zakládání, rozvoji a prodeji digitální agentury

10. 3. 2022 | Michal Mládek
Daniel Kafka se stal dle soutěže WebTop100 Osobností digitálního marketingu roku 2019. Co všechno předcházelo prodeji agentury Fragile a jak se nyní dívá na budoucnost digitálního marketingu? I o tom promluvil v novém podcastu WebTop100.

Daniel Kafka se na české digitální scéně pohybuje prakticky od dob jejího vzniku. Už koncem devadesátých let založil server techno.cz, který měl v dobách své největší slávy návštěvnost až 150.000 lidí měsíčně. V této době se také setkal se zárodky první digitální reklamy.

Agenturu Fragile založil v roce 2007 po zkušenostech, které nabral v První multimediální a po 14 letech v jejím čele firmu úspěšně odprodal do rukou skupiny Knowlimits.

„Nejdřív jsme fungovali ve velmi úzké skupince, kdy všichni dělali všechno. Přelomem v existenci Fragile bylo, když si nás po 4 letech existence vybral Google do akcelerátoru, kde se nám dostalo hodně kvalitního know how, ať už z hlediska řízení agentury, nebo tvorby byznys plánů,” říká v rozhovoru Daniel Kafka a zároveň dodává, že z původního záměru budovat butikovou agenturu bez nutnosti přehnaně řešit management se v průběhu let stal projekt, který v okamžiku prodeje disponoval více než šedesáti zaměstnanci.

Impuls k přemýšlení o prodeji byl ryze osobního charakteru a celý následující proces byl racionálně naplánovanou záležitostí, která šla výrazně naproti úspěšnému výsledku. „Dokončil jsem budování středního managementu, sesadil jsem se z pozice šéfa a našel za sebe náhradu. Vyčistili jsme všechny kostlivce, kteří by mohli při due diligence napáchat neplechu. Najal jsem si poradce na přípravu investičního prospektu a na oslovování klientů. Nakonec to každopádně dopadlo tak, že jsem zabouchal na dveře Jana Vidíma z Knowlimits a během deseti minut bylo de facto hotovo,” vysvětluje.

Daniel Kafka v agentuře nadále působí na pozici strategisty a má za to, že nejdůležitější role odcházejícího lídra je, aby byl majákem hodnot. „Momentálně jsem vlastně takový maskot, na kterého se ale všichni můžou kdykoliv obrátit s jakoukoliv prosbou o pomoc,” dodává Dan.

V rozhovoru s Danielem Kafkou se dozvíte:

  • Šel by znovu do podobného projektu?
  • Jak se stavěl k náboru lidí do agentury a jak se jeho pohled v průběhu času měnil
  • Jak přistupovali ke své vlastní propagaci
  • Jak se v agentuře adaptovali na změnu a růst
  • Jak Daniel vidí budoucnost digitálního marketingu

 Přejeme příjemný poslech.

Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.


Tip redakce: 

Slevomat už dlouho není o slevách a už nesčetněkrát v něm probíhaly debaty o změně jména. V předchozím podcastu WebTop100 prozradil jeho CEO, Ladislav Veselý, že rolí Slevomatu je dávat lidem inspiraci pro trávení volného času, ať už jde o vyplnění hodinky večer, víkendu, nebo třeba shánění letní dovolené. 

V rozhovoru se dozvíte:

  • Jak je to s postupnou evolucí Slevomatu

  • Jak se oklepali z covid krize a co pro její zdárné přečkání museli dělat jinak

  • Kolik má Slevomat vlastně zákazníků, odkud jsou a jak na ně cílí

  • Kam se bude byznys Slevomatu ubírat dále 

  • Jak je to s rolí obchodních týmů a marketingových aktivit

  • Jak vypadá customer journey Slevomatu


Poslechnout si ho můžete níže. 



Další detaily a rozcestník na další podcastové platformy najdete v samostatném článku zde

 

Štítky dokumentu: E-Commerce Podcast

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: