Podívejte se na nejefektivnější vánoční reklamu Velké Británie. Aldi v ní upozadila svého osvědčeného maskota značky

21. 12. 2021 | Petr Michl, Milada Zemanová
Kdepak John Lewis. Tou nejefektivnější vánoční reklamou na britském trhu je dle výzkumu Kantaru letos ta od Aldi. A to přestože mrkev Kevin vzal za vděk v předělávce pohádky od Charlese Dickense vedlejší roli.

Vánoce v Británii jsou mnoho posledních let spojené s animovanou reklamou řetězce Aldi, ve které figuruje také mrkev Kevin. Když na začátku listopadu přišel tento retailový obchod s teaserem, ve kterém Kevin chyběl, začalo se mnoho lidí obávat, že jejich oblíbený maskot musí do důchodu. To se naštěstí nepotvrdilo, jeho role se ovšem významně změnila.

Letošní spot je totiž variací na Vánoční koledu od Charlese Dickense. Lakomec Ebenezer Scrooge byl zastoupen novou postavou, banánem eBananou. Mrkev Kevin se naštěstí objevil v jeho snu jako duch, který mu ukázal, v čem jsou Vánoce skvělé.

Mimo špičkové animace a ohnutí příběhu, který zná v anglosaském světě každý, jsou plusem i hravě napsané dialogy. Perníčkový panáček, co si nabil při sáňkování, potřebuje „icing“, což je cukrové zdobení i ledování. Když dojde Scrooge k závěrečnému prozření a donese jako omluvu za své mrzuté chování puding, říká: „This is for pudding up with me.“ Přičemž se slovem „putting“ by vzkaz zněl: „Toto je za to, že jste to se mnou vydrželi.“

Dalším skrytým významem je postava ředkvičky (v angličtině „radish“) věčně pomáhající dětem, která je odkazem na fotbalistu Marcuse Radishforda známého pro jeho charitativní aktivity v oblasti snižování chudoby dětí vedoucí ke špatné či nedostatečné stravě. A mimo jiné mu s tím pomáhá právě Aldi.

Lynne Deason zastávající ve výzkumné společnosti Kantar UK pozici Head of Creative Excellence, uvedla:

„Aldi účinně využívá humor, což je obzvláště důležité v roce, kdy se všichni potřebujeme zasmát, ale má to také hlubší smysl. Chytré začlenění Marcuse Radishforda upozorňuje na záslužnou věc ⁠ kampaň na poskytování jídla potřebným, aniž by to na diváky působilo příliš pochmurně.“

Tato citace přitom pochází z vyhodnocení všech hlavních britských vánočních reklam, mezi kterýmu Aldi zaujalo prvenství. Kantar do studie zapojil na 3600 respondentů, využíval přitom i AI k hodnocení výrazů tváře při sledování spotu, aby vyhodnotil emocionální reakci diváků reklamy. Dle Kantaru jde o nejefektivnější spot tohoto období.

Mimo jiné díky tomu, že i tuto sezónní aktivaci dokáže spojit s postavou, která to s Aldi táhne už mnoho let a lidé se na ni těší. Plusem je ale známost i v jiném aspektu.   

„Díky tomu, že si reklama vypůjčila jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších vánočních příběhů všech dob, nastoluje komplikovaný příběh, aniž by byl matoucí," vysvětluje Lynne Deason s tím, že na spodních příčkách žebříčku efektivity vánočních reklam se objevily zejména spoty s příliš komplikovanými dějovými linkami.

Řetězec Aldi tak opět ukázal, že se vyplatí zkoušet nové věci, ale je zároveň důležité přitom nezabít prvky, pro které je vaše značka otisknuta v myslích zákazníků.

 

Řetězec Aldi, reklamy jak hollywoodské animáky a mrkev jménem Kevin –⁠ letitá kombinace, která stále funguje

Mrkev Kevin se stala ikonickou postavou Vánoc v mnoha domácnostech. Letos se představil již pošestí, ale covid-19 způsobil komplikaca. Tentokrát musí čelit letecké nehodě i nepřízni počasí, které mu brání, aby se rychle dostal ke své mrkví rodině. Naštěstí však na své cestě potká přátele.

Druhý spot začíná pohledem malé Mrkvičky, jednoho z Kevinova potomků, z okna, kde vidí padající hvězdu. Tou hvězdou je ale ve skutečnosti Kevin, řítící se z oblohy a s hořícím padákem. Přistání samozřejmě přežije, ale musí se dostat za svou rodinou. Přece nezmešká Vánoce. Na jeho pouti mu pomáhá ježek Harry i samotný Santa Claus. Tento originální vánoční spot v sobě spojuje ikonické momenty a hudbu hollywoodských filmů. Schválně, kolik filmových klasik dokážete ve spotu odhalit?

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: