Pozdě, ale přece: Skittles se omlouvá 130 880 lidem za zrušení limetkové příchutě

4. 4. 2022 | Kristýna Vozková
Příchuť zelené jablko evidentně zničila statisíce životů. V kampani Skittles se značka omlouvá za psychickou i fyzickou újmu všem, kteří dlouhých devět let čekali na návrat limetkových bonbónů.

Je tomu již devět let, co značka bonbónů  Skittles nahradila limetkovou příchuť (která byla součástí balení od uvedení na trh v roce 1979) zeleným jablkem. A soudě podle statisíců rozhořčených tweetů tento krok zanechal na psychickém i fyzickém stavu konzumentů hlubokou stopu. Vypadá to, že bez limetky zkrátka duhu nenadojíš ani neochutnáš. Proto ve Skittles motlitby vyslyšeli a limetka se vrací na scénu. Navíc ji doprovází omluvná kampaň Restore the Rainbow agentury  DBB Chicago s Jeffem Lewisem v hlavní roli. Populární herec a komik se v livestreamu na Twitchi a TikToku omluvil všem 130 880 lidem, kteří si na novou příchuť stěžovali online. 

V teaseru k tiskové konferenci herec stojí v zákulisí mezi krabicemi plnými Skittles a trénuje si své omluvy za limetkovo jablečný debakl značky. 

Během samotné konference se Jeff Lewis s kamennou tváří postupně omlouvá všem, které změna příchutě rozčílila. Na obrazovce za ním se zobrazují jeden za druhým Tweety jako: „Je rok 2021 a já jsem pořád naštvaný, že změnili příchuť těch zelených,” nebo „den, kdy ve Skittles změnili zelené z limetky na jablko, byl jedním z nejhorších v mém životě.”

 

Podle Matthewa Callawaye jsou „zelené Skittles fyzickou manifestací smutku.” 

Uživatel @thingsithink uvedl: „Uh, zapomněli jste na jednu položku - Skittles zelené jablko jsou naplněné zvratky. Limetkové jsou naplněné láskou. #vraťtelimetkunaplnýúvazek” 

Někteří se cítili zrazení, truchlili pro limetkovou příchuť, tvrdili dokonce, že jim zelené jablko zničilo prázdniny nebo dokonce celý život a vyvolalo u nich vážné problémy s důvěrou (které jim způsobují nemalé problémy v ve vztahu s partnerem). Další označovali změnu za nejhorší korporátní rozhodnutí všech dob. Návrat limety byl pro jiné tím jediným, co si celé ty roky přáli. 

 

Na kompletní tiskovou konferenci se můžete podívat níže. Doporučujeme vzít si ke sledování Skittles (ale na limetkové si musíte počkat do října).

Kampaň doprovází také billboard na Times Square, který zobrazuje kromě omluvy také stížnosti jednotlivých uživatelů. Na tomto si uživatel @Rockhearts42 stěžuje na to, že když chce ochutnat duhu, rozhodně v ní nefiguruje zelené jablko. Následuje hashtag #bringbackthelime.

 

O dobrou zprávu se se svými fanoušky podělil také jezdec Nascaru, Kyle Busch, který se na závodech série Nacar Cup v Austinu v Texasu proháněl po závodní dráze ve své skittleskové Toyotě s obřím nápisem Limeta je zpět.

Podívali jsme se na mnoho firemních omluv a všechny měly několik věcí společných: Byly dost prázdné, obecné a působily dojmem, že jsou k omluvě nuceni," uvedl v rozhovoru pro Muse výkonný kreativní ředitel DDB, Colin Selikow. Zvolili jsme tedy přesně opačný přístup. Nejen, že jsme tu naši omluvu udělali osobním tím, že jsme se doslova omluvili každému ze 130 880 lidí, kteří si stěžovali, ale také jsme hrdě odhalili všechen ten online hněv vůči Skittles, protože to ve skutečnosti ukázalo vášeň lidí pro limetkovou příchuť."

Hlavní hvězda online vysílání se po celou dobu omluv adresovaných jednomu člověku po druhém snažila působit co nejvíce omluvně a profesionálně, právě tak, jak by měl působit tiskový mluvčí společností v obdobné situaci. Patrně ho to muselo stát velké sebeovládání, protože při čtení některých Tweetů máte podle Selikowa pocit, že „změna příchuti zelených Skittles evidentně lidem zničila dětství a je zodpovědná za vítězství zla nad dobrem."

Zdroje: Musebycl.io, The Drum

 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: