Poznejte vítěze WebTop100. Absolutní prvenství bere MAPO plasma za rychlé nastartování firmy po lockdownu
Letošní ročník WebTop100 pojal tým organizátorů jako velkou příležitost k revizi koncepce celého projektu. „Cílem je rozprostřít soutěžní kategorie nad co nejširším spektrem digitálních činností a ukázat publiku to nejkvalitnější, co se za uplynulý rok v rámci digitálních oborů událo,“ přibližuje 19. ročník soutěže Michal Mládek, manažer projektu WebTop100.
Celkem se přihlásilo 160 českých projektů, které ohodnotilo a zpětnou vazbu jim poskytlo 14 expertů na jednotlivé oblasti digitálního marketingu. Vyhlášení výsledků soutěže Webtop100 proběhlo 19. listopadu online z moderního virtuálního studia během stejnojmenné konference o digitálním marketingu.
Absolutním vítězem se stal projekt MAPO Plasma, kterému se po celostátním lockdownu podařilo znovu nastartovat návštěvnost centra pro odběr plasmy. Šumperská pobočka se v rámci korona krize a následnému strachu navštěvovat zdravotnická zařízení potýkala s problémem minimální návštěvnosti, odběry tehdy spadly na 10 % běžného chodu.
„Náš kreativní tým napadlo postavit komunikační kampaň na konceptu opravdových „Hrdinů“, kteří darováním plasmy pomáhají potřebným. Díky vtipnému doplněním plášťů odkazujícím na superhrdiny se nám podařilo úspěšně se uchytit v online prostředí. To, že koncept zafungoval a lidé začali chodit do zařízení, je vidět na dosažených číslech, která se vrátila v poměrně krátkém čase na původní úroveň,” říká Vojtěch Lambert z LCG New Media, autor projektu MAPO Plasma.
MÁME OTEVŘENO! ???? Přísná pravidla hygieny u nás platí stále a v současné době dodržujeme i všechna preventivní opatření,...
„V rámci soutěže jsem byl velmi pozitivně překvapen množstvím kvalitních projektů, které jsme letos měli tu čest hodnotit, v čele s výkonnostní kampaní pro MAPO plasma, která jako jediný projekt ze všech zaznamenala 100% hodnocení porotce,“ uvádí předseda poroty Petr Kleiner.
Nejúspěšnějším tvůrcem letošního ročníku se stala agentura Proof & Reason, s.r.o. a osobnostní roku se stává duo Eliška Vyhnánková & Michelle Losekoot, které spolu minulý rok napsaly knihu Jak na sítě.
Nejúspěšnější brandová kampaň s názvem Město je tvoje fitko náleží značce Rexona, v které agentura Zaraguza přišla se skvělým spojením s rapperem Rytmusem.
„V právě skončeném pilotním ročníku restaurovaného WebTop100 považuji za nejdůležitější navázání spolupráce s klíčovými osobnostmi české digitální scény, které pomohly definovat znění jednotlivých soutěžních kategorií a následně vyhodnotily projekty do nich přihlášené. Tento přístup chceme dále rozvíjet i v roce 2021, který se zároveň stane dvacátou soutěžní sezónou WebTop100," dodává Michal Mládek.
Vítězné projekty soutěže WebTop100 pro rok 2020
- Kategorie Výkonnostní kampaň:
MAPO plasma - nastartování firmy po útlumu v době koronaviru (Vlastník: Plasma centrum Šumperk s.r.o., Autor: LCG New Media, s.r.o.) — www.mapoplasma.cz
- Kategorie Instagramový počin:
Relax Instagram (Vlastník: Friendly s.r.o., Autor: Friendly s.r.o.) - www.instagram.com/relaxdrinkczsk
- Kategorie Videoreklama:
Tiger Challenges 2019 (Vlastník: Friendly s.r.o., Autor: Friendly s.r.o.) — youtu.be/LpGjFcStFTU
- Kategorie Umělá inteligence:
360° rozšířená analytika zákaznické komunikace v E.ON (Vlastník: SentiSquare, Autor: SentiSquare) https://www.sentisquare.com/en/email-automation/#story-eon-dispatching
- Kategorie Firemní podcast:
Cinkátko (Vlastník: MITON CZ, s.r.o., Autor: MITON CZ, s.r.o.) — www.miton.cz/podcast
- Kategorie Autentická kariérní komunikace:
Dělej, co tě baví (Vlastník: DECATHLON, Autor: Giant interactive s.r.o.) - delejcotebavi.decathlon.cz
- Kategorie Digitální transformace:
První konfigurátor civilních zbraní na světě (Vlastník: ZBROJOVKA BRNO, s.r.o., Autor: AITOM Digital s.r.o.) — www.czconfigurator.com
Web E.ON Distribuce (Vlastník: E.ON Distribuce a.s., Autor: Proof & Reason, s.r.o.) — www.eon-distribuce.cz
- Kategorie Influencer marketing:
Pepsi Koučka (Vlastník: Mattoni 1873, Autor: Etnetera Motion) - vimeo.com/433735593/12d5063d69
- Kategorie Obsahový marketing:
Koncerty pro jednoho (Vlastník: Klub nemocných cystickou fibrózou, z.s., Autor: Elite Solutions)
- Kategorie Retenční marketing:
Druhé místo získává projekt: GSklub - Pomáháme Vám ke zdraví (Vlastník: Green-Swan Pharmaceuticals, Autor: VIVmail.cz s.r.o.) — komunita.targito.com/gsklub-pomahame-vam-ke-zdravi-2
- Kategorie Nejefektivnější rozvoj webu:
Nazuby.cz (Vlastník: KOBOZ SERVICE s.r.o., Autor: Proof & Reason, s.r.o.) - www.nazuby.cz
- Kategorie Digitální PR projekt:
Mobile Hut (Vlastník: Artikul architekti, s.r.o., Mobile Hut s.r.o., Autor: BlueGhost s.r.o.) — www.mobilehut.eu/, www.kamkolivnezavisle.cz
- Kategorie SEO:
Heureka.cz - práce s duplicitami a subdoménami (Vlastník: Heureka Group a.s., Autor: Heureka Group a.s.) — www.heureka.cz
- Kategorie Brandová kampaň:
Rexona - Město je tvoje fitko (Vlastník: Zaraguza CZ, Mindshare CZ a Minshare SK, Autor: Zaraguza CZ, Mindshare CZ a Minshare SK)
Speciální ocenění
- Tvůrce roku: Proof & Reason, s.r.o.
- Absolutní vítěz: MAPO plasma – nastartování firmy po útlumu v době koronaviru
- Osobnost digitálního marketing:Eliška Vyhnánková & Michelle Losekoot
Kompletní seznam vítězů a všech výsledků najdete na vysledky.webtop100.cz.