Pravidlo 20 % textu na obrázcích reklam na Facebooku mizí. Místo něj přichází ještě mnohem složitější
Pravidlo maximálně 20 % textu překrývajícího obrázky reklam na Facebooku již nebude nabírat svou původní definitivní podobu. Není to ovšem důvod k radosti. Místo něj nyní Facebook testuje více omezení, navíc s méně jasným výkladem.
Míru dodržení textu, který nepřekračuje pětinu plochy fotografie spojené s reklamou na Facebooku, včetně propagovaných příspěvků, napovídá tzv. Grid Tool.
Ten zůstává nadále užitečným nástrojem, překročení či nepřekročení pětinového limitu by ovšem už nemělo rozhodovat o tom, zdali bude reklama využitelná. Facebook totiž testuje nový přístup. K němu poskytl obecnější návod s různými kategoriemi překrytí obrázku textem — čím vyšší přitom je, tím menší potenciál dosahu bude reklama mít.
Facebook definuje 4 kategorie překrytí fotografií textem
-
- OK (v pořádku)
- Low (nízké)
- Medium (střední)
- High (vysoké)
Pokud váš obrázek spadá do „kategorie OK", vaše reklamy se budou zobrazovat bez jakýchkoliv problémů. Ilustrační obrázek od Facebooku překrývá jen malé logo v rohu.
Potíže začínají u dalších klasifikací. U nízkého překrytí textem může být dosah reklam mírně omezen. V tomto případě je do původního obrázku přidán nadpis a podnadpis.
Jen o několik slov více na jiné pozici a vaše fotografie je ve „střední kategorii". Adekvátně tomu má být omezen i dosah reklamy.
Když text zabírá plochu obrázku skutečně výrazně, spadá reklama do „vysoké kategorie" překrytí textem. V tomto případě Facebook narovinu říká, že se nemusí zacílenému publiku vůbec zobrazit.
Textové výjimky
Existuje několik výjimek, kdy je překrytí textem přijatelné. Jedná se o tyto případy:
-
- Plakáty filmů
- Obaly knih
- Obrázky produktů (v případě, že je zobrazen celý produkt a ne jen detail například s jménem značky)
- Plakáty pro koncerty, festivaly, kulturní a sportovní události
- Komiksy, kaligrafie
- Screenshoty z aplikací a her
- Infografiky
- Právní texty
Ano, i toto je text
Počet výjimek by mohl svádět k tomu, že existují i další týkajících se log, vodoznaků a čísel. Není to pravda.
-
- I logo založené na textu je bráno jako text, nehledě na jeho tvar nebo uspořádání.
- Vodoznaky jsou brané jako text, i když se jedná o povinnost dle manuálu konkrétní značky.
- Jako text jsou braná i všechna čísla.
Opuštění pravidla o textu překrývajícím maximálně 20 % obrázku reklamy bylo zmíněno na stránce Facebook for Business 22. března. Dle odpovědi mluvčího Facebooku na dotaz Johna Loomera se jedná v tuto chvíli stále o test. Jeho aplikace není globální na všech uživatelských účtech najednou, takže je dost možné, že se s 20% požadavkem budete ještě nějaký týden setkávat. Ani poté, co zmizí, ale není žádný důvod k oslavám. Nová pravidla mají totiž do značné míry volný výklad, pravdu má přitom vždy Facebook. Obecně se dá říct, že nemá v reklamách text přímo v obrázcích rád a žádné totální uvolnění se změnou nepřichází. Je se tomu proto třeba nadále přizpůsobit.
Zdroj: Sean Clark, Facebook for Business