Přední evropský online prodejce módy Zalando přichází do Česka
Zdroj: zalando.co.uk
Zalando, přední evropský online prodejce s módou a lifestyle produkty, toto léto nově vstupuje na český trh. Pod přízviskem největší šatník Evropy svým zákazníkům nabízí výběr z téměř 2 000 světových a místních značek, včetně privátního labelu Zalando, a přibližně 250 000 produktů. Spolu s expanzí do Česka a také Irska tak Zalando pokračuje ve své strategii a rozšiřuje se do 17 zemí po celé Evropě.
Česká republika je první zemí v rámci expanze Zalando na východ Evropy od roku 2012, kdy módní gigant vstoupil na polský trh. Spolu s Irskem tak jde o první rozšíření aktivit společnosti od roku 2013. S příchodem na tyto trhy Zalando posiluje svůj lokální vliv a otevírá svou nabídku dalším 15,4 milionům potenciálních zákazníků.
„Jsme nadšeni, že můžeme Zalando přinést českým zákazníkům. Věříme, že náš neomezený sortiment, personalizovaná zákaznická zkušenost a pohodlí při nakupování budou v Česku dobře rezonovat. Při expanzi se vždy snažíme postupovat chytře, využíváme proto znalosti z našich současných evropských trhů. Všechny procesy pak fungují v našem tradičním a ověřeném stylu: Spouštíme, učíme se, opakujeme a měříme,” říká Rubin Ritter, Co-CEO společnosti Zalando.
Zalando přitom v současné době působí v Rakousku, Belgii, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Lucembursku, Nizozemsku, Norsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Polsku a Velké Británii. V roce 2017 společnost dosáhla obratu 4,5 miliardy EUR.
Český e-shop Zalando je ve fázi před spuštěním. Zdroj: zalando.cz
Český e-commerce trh je neustále na vzestupu a Zalando v něm vidí velký potenciál a chce se připojit k jeho rozvoji. Společnost v současnosti obslouží více jak 23 milionů aktivních zákazníků a jejich počet plánuje dále navyšovat.
Stoupající trajektorie je vlastní i online prodeji módy, kde jsou silnými hráči například ZOOT či Tchibo, ale do e-prodeje se vrhli nedávno i zavedené značky s kamennými pobočkami jako H&M, Orsay, New Yorker nebo Takko. Velice silnou pozici si za rok provozu e-shopu vysloužil v segmentu módy i Lidl.
Z těchto jmen bude Zalando asi největší konkurencí ZOOTu. Specializuje se také na velmi široké portfolio značek (mezi nimi například TopShop, Vagabond, Vero Moda, Veja, Weekday atd.), které patří často mezi ty dražší. Každý týden prý přidá Zalando přibližně 9 000 nových produktů a až 95 % zboží se každou sezónu kompletně obmění. Bude mu hrát do karet jistě i to, že doručuje zboží a nabízí jeho vrácení zdarma.