Prémiový obsah YouTube bude od ledna volně dostupný každému, kdo se smíří s přítomností reklamy

29. 11. 2018 | Kristýna Vozková
Prémiovému obsahu na YouTube patrně po 8 měsících odzvonilo. Od ledna bude přístupný zdarma pro všechny uživatele platformy, spolu s reklamami.



Před osmi měsíci YouTube umožnil
svým uživatelům předplatit si za 12 dolarů měsíčně prémiový obsah. Ten však bude od roku 2019 zdarma dostupný pro všechny sledující, pochopitelně doprovázený reklamami. Vzniká tak otázka, jaký význam bude služba Prémium nadále mít a zda ji bude YouTube stále nabízet.

Mluvčí platformy uvedl v prohlášení pro portál Business Insider: „YouTube tak činí s cílem rozšířit své publikum a uspokojit poptávku globálního publika.” Předplatné doposud zahrnovalo YouTube Music a také YouTube Originals, nabízející na 100 různých pořadů a reality show, včetně seriálu Cobra Kai inspirovaného Karate Kidem nebo sci-fi dramatu Origin. Pokud si jej ale od nového roku bude moci s reklamami pustit každý, jaký důvod budou mít předplatitelé k utrácení 12 dolarů měsíčně? Dozajista se najdou uživatelé, kteří si připlatí za sledování bez reklam a YouTube Music (kterou je ale možné si připlatit za 10 dolarů měsíčně zvlášť). Otázkou však zůstává, zda jich bude tolik, aby se YouTube vyplatilo jej i nadále nabízet. Podle tiskového mluvčího však zůstane hodnota YouTube Premium stejná.

Toto rozhodnutí má být součástí nové strategie, která chce umožnit přístup k exkluzivnímu obsahu všem uživatelům. Těm prémiovým za poplatek, ostatním s nutností protrpět si v rámci přehrávání sérii reklam. Podle serveru Business Insider může být tato strategie reakcí na blížící se spuštění streamovací služby společnosti Apple. Ta by měla uživatelům iPhonů a iPadů nabízet prémiový obsah zdarma.

Jakým způsobem se však tento krok projeví v ziscích platformy? Předplacený obsah měl být jedním z hlavních zdrojů jejích příjmů, proto do něj měla společnost investovat. Očividně však není natolik klíčovým jako příjmy z reklamy. Ty přináší do firemní pokladny ročně miliardy dolarů. Zdá se tedy, že toto obětování předplatného je pro YouTube schůdnější variantou než na úkor předplatného riskovat pokles zisků generovaných z reklamy. Uvidíme tedy, zda YouTube Premium přežije první kvartál roku 2019 nebo zda jej platforma zcela zruší.

Zdroj: businessinsider.com

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: