'Přísně tajné!' Knihy Dobrovský lákají knihomoly na slevový kód s pomocí uniklé interní e-mailové komunikace
Mnoha knihomolům se na okamžik zastavilo srdce, když jim přišel email od Knih Dobrovský s předmětem: FW: Data prodeje knih a sleva. Nepřeposílej interní. Když jej pak se zatajeným dechem otevřeli, objevil se před nimi super tajný „interní dialog“ mezi Julií Dobrotivou z marketingového oddělení Knihy Dobrovský a Martinou Krasovou z Odboru mudlovských záležitostí samotného Ministerstva kouzel.
Stěžejní částí konverzace pak představuje slevový kód, který si Julie měla nechat pro sebe. To se příliš nezdařilo, že? Tento poklad najdete v ukázce „interního“ emailingu níže.
Slevový kód ale zdaleka nebyla jediná užitečná informace, kterou ženy „nechtěně poskytly“ čtenářům newsletteru. Ostatně k čemu je vám sleva, když nevíte, co si s ní koupit?
Proto marketingoví mágové a čarodějky z Odboru pro vábení zákazníka Knih Dobrovský doplnili uniklou konverzaci rovnou o seznam TOP 10 nejprodávanějších knih. Také čtenářům doporučili zaměřit se na populární horory, nebo romantické německé autorky.
Proč se namáhat s vymýšlením stále nových a nových způsobů, jak lidem doporučovat knihy, když jim to můžete říct napřímo – tedy tajně. Pomocí emailu, který… neměli dostat.
O tom, že jde o „fejk“ vám přesvědčí pouze obligátní obchodní sdělení a možnost odhlášení se z newsletteru v patičce tohoto tajného čísla Denního věštce.
Celý newsletter si pak můžete přečíst tady.
Adam Pýcha kouzlí s čtenářovými emocemi
Mohla to být další běžná marketingová akce. Ale díky způsobu zpracování se slevový kód stal žhavějším zbožím, než zlatý kupón od Willyho Wonky.
Zafungovala na zákazníky síla exkluzivity a tajných informací, nebo newsletter okamžitě smazali jako spam?
Úspěšnost kampaně pro Marketing Journal okomentoval Adam Pýcha, ředitel marketingu a e-commerce v Knihy Dobrovský:
„Virální dosah byl ohromný. Máme komentáře na všech sociálních sítích, desítky ohlasů počítá i zákaznická podpora... Dokonce nám volali lidé z různých firem, že si nejsou jisti, zda je to úmysl nebo ne. Setkal jsem se skvělou zpětnou vazbou i v různých marketingových odděleních, kde newsletter zásadně zlepšil lidem pondělí.“
Také ryze ziskové stránka newsletteru vypadá velmi nadějně. Tajný slevový kód sice končí až s dnešní půlnocí, ale podle Pýchy již teď můžeme měřit první úspěchy kampaně:
„Pomocí kódu bylo realizováno několik tisíc nákupů s krásným průměrem výše objednávky. Bude se jednat o obrat v milionech korun po slevách.