Pro BeReal se stává krach až příliš reálnou vyhlídkou. Peníze mu dojdou za 9 měsíců
Aplikace BeReal se před pár lety stala závanem nového přístupu k sociálním médiím. Alternativou pro ty, co nechtějí svou realitu na internetu přikrášlovat ani na nich trávit příliš času. Jen jednou za den jste měli možnost zaznamenat, co vidíte. V čase určeném aplikací a bez možnosti následného editu. Tento model měl jen jednu výraznou chybu, chyběl mu byznys.
Vysvětlení úvodního fungování BeReal. Na sdílení momentky ze svého života měl uživatel jen 2 minuty. Všem jeho přátelům se poslala jen 1 notifikace.
Podle serveru Business Insider se v únoru zaměstnanci dozvěděli, že aplikaci zbývají peníze zhruba na deset měsíců provozu. BeReal není žádný nafouklý korporát, má jen kolem 60 zaměstnanců. Ničí ho ale náklady, které si uživatelé aplikací zdarma obvykle neuvědomují: i servery, na kterých uchovávají aplikace data něco stojí. A BeReal jich má údajně 40 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Dost na generování desítek milionů fotografií měsíčně a vysokých účtů za jejich skladování v cloudu, málo na uživení se z reklamy.
BeReal podobně jako Clubhouse – zažil největší okamžiky slávy v rozpuku covidové pandemie. V roce 2022 se pohybovala valuace aplikace na úrovni 600 milionů dolarů poté, co v témže roce získala investici ve výši 90 milionů dolarů. Tehdy měla mít 25 milionů aktivních uživatelů denně. Čistě matematicky tedy její počet uživatelů roste, z pohledu investorů ovšem nikoliv.
Před 2 lety jsme v článku informujícím o významném nárůstu uživatelů BeReal psali:
„I aplikace s velkolepým rozjezdem však mohou padnout nebo upadnout v zapomnění. Vzpomenete si například na Clubhouse? Lepším příkladem k BeReal je ovšem anti-sociální aplikace Beme, kterou v roce 2016 koupila společnost CNN od tehdejšího krále vlogů Caseyho Neistata, který měl tehdy na Youtube 6 millionů subscriberů. Aplikace původně stála na nahrávání 2-8 vteřinových videí, které nešlo nijak editovat. CNN ale chtěla z Beme vybudovat s účastí Neistata denní on-line zpravodajský program a hlavní součást nabídky CNN, která by oslovila mladší demografickou skupinu. To se však nepovedlo a o dva roky později byla aplikace ukončena.
Pro úspěch BeReal bude důležité co nejrychleji získat velkou masu uživatelů a zároveň vymyslet plán, jak to vše monetizovat. Ten totiž v tuto chvíli chybí."
Zmíněný plán dosud nepřišel. A jelikož aplikace nemá dostatečné příjmy, je na externím financování a důvěře v budoucí obrat směrem do profitability závislá. Vedení má jednat o potenciální akvizici s „některými z největších technologických společností na světě". Pokud se nenajde zájemce o záchrannou akci, může ovšem brzy skončit — spolu s nefiltrovanými momentkami všechních dnů — v nenávratnu.