Promluvte si se sebou samým za 20 let v nové digitální kampani Orange
Telekomunikační společnost Orange dlouho používala slogan: „Future is bright. Future is Orange." K dvacetiletému výročí své existence si připravila poněkud propracovanější predikci budoucnosti. Se svou digitální kampaní dává lidem možnost promluvit se sebou samým za dvacet let.
Na stránce futureself.orange.com můžete nahrát svou fotku a po troše kalibrace budete do pár minut mluvit se svým já za 20 let. Systém pro rozpoznávání tváře nevyžaduje pasovou fotografii, obličej najde i ve snímcích zachycujících také postavu. Není rozhodně stoprocentní, ale umožňuje manuální úpravu bodů definujících rysy tváře. Já jsem třeba dopadl takto. Níže je pak původní snímek při kalibraci rysů tváře.
Konverzace o budoucnosti probíhá přes mikrofon, případně písemně. Fungování prospěje, pokud microsite spustíte na prohlížeči Google Chrome. Jaké je to promluvit si se svým já z roku 2034? Nejde pochopitelně o plnohodnotný rozhovor. Váš postarší avatar vám především nabízí témata, na která se máte zeptat, otázky rozvíjející jeho odpovědi zvládá spíše ojediněle. Přesto jde o poměrně zábavnou činnost, u které jsem strávil přes hodinu. Dozvěděl jsem se například, že za 20 let už nepůjde ve škole podvádět. Školní tablety si budou pamatovat styl psaní a slovní zásobu jednotlivých žáků. Když nebudou sedět, tablet znemožní další práci a začne křičet: „Podvodník, podvodník." Komunikace na dálku bude doplněna holografickým zobrazením lidí, s kterými budeme mluvit. Auta se budou řídit sama a zmizí všechny nehody. A ještě jedna věc. Justin Bieber ukončí pěveckou dráhu v roce 2018 a bude nadále rozvíjet pouze kariéru kadeřníka.
„Making off" video ukazuje pohled na tvorbu agentur Publicis Paris a iAM3. Creative director první ze zmíněných společností, Steven O'Leary, zdůrazňuje především to, že celé digitální cvičení není jen o ukázce technologií. Je o každém člověku, který si ho vyzkouší a o příběhu jeho budoucího já. Lidé z iAM3 pro změnu upozorňují na to, že rozhodně není ničím jednoduchým zachytit rysy tváře z fotografie, ale mnohem těžší je realisticky vše převést do 3D modelu a synchronizovaně rozhýbat pohyb úst, očí nebo obočí, tak aby byl výsledek přirozený.
Orange se povedla technologicky náročná kampaň. Především se jí ale podařilo uchopit zajímavě jednu z nejméně záživných záminek pro marketingovou komunikaci. „Společnost XY je již YX let na trhu. Děkujeme vám za přízeň!" je jednou z nejčastějších podob, jak v realitě vypadá. Přitom zákazníky s několika čestnými výjimkami zase tak nezajímá, jak je tu firma dlouho. Relevantní je pro ně, co jim může nabídnout právě dnes. Společnost Orange pohybující se v segmentech telekomunikace a moderních technologií touto kampaní ukázala, že má v daných oblastech jistou kompetenci. Navíc zážitek ze setkání se svým starší já zprostředkovaný Orange si lidé zapamatují o poznání déle než další billboard, který navíc ani nic nenabízí, jenom se chlubí.