Průzkum: V zahraničí je z ČR jako turistický cíl známá jen Praha

13. 2. 2011 | ČTK
Zahraniční turisté stále mají o Česku velmi nízké povědomí. Většina z nich si dokáže Česko spojit pouze s Prahou a zemi nepovažují za vhodnou pro trávení dovolené. Vyplývá to z výzkumu agentury STEM/MARK, který zadala česká centrála turistického ruchu CzechTourism. Němci například Česko stále chápou jako chudou postkomunistickou zemi, nejvíce o Česku naopak vědí Poláci.


Pražský hrad, zdroj: archiv

Zahraniční turisté stále mají o Česku velmi nízké povědomí. Většina z nich si dokáže Česko spojit pouze s Prahou a zemi nepovažují za vhodnou pro trávení dovolené. Vyplývá to z výzkumu agentury STEM/MARK, který zadala česká centrála turistického ruchu CzechTourism. Němci například Česko stále chápou jako chudou postkomunistickou zemi, nejvíce o Česku naopak vědí Poláci.

Agentura STEM oslovila 4500 lidí z Německa, Polska,Velké Británie a Itálie, tedy ze zemí Evropy, odkud do Česka přijíždí nejvíc turistů. Povědomí o České republice klesá s geografickou vzdáleností, uvedl Jan Tuček z agentury STEM. Většina dotázaných bez potíží poznala typickou siluetu Pražského hradu, ale například Karlštejn umístila do Česka pouze tři procenta Němců a čtyři procenta Poláků. Největší skupina účastníků průzkumu obrázek Karlštejna zařadila do Německa.

"Největšími předsudky vůči České republice trpí obyvatelé Německa, kteří ji považují za chudou, postkomunistickou, či rozvojovou zemi a neumějí si představit, že se za posledních 20 let nějak výrazně změnila," popsal STEM. Italům například vadí, že se Češi málo usmívají. Nejvíce vědomostí o Česku mají turisté z Polska, kteří kromě Prahy hojně navštěvují i české lyžařské areály.

Pro vylepšení obrazu Česka jako dovolenkové destinace respondenti nečastěji navrhovali zvýšení propagace regionů a vymýcení typických nešvarů, jako jsou drobné krádeže, nepoctiví taxikáři a zamračená obsluha ve stravovacích zařízeních. "Cílem výzkumu mělo být vytvoření klíče pro CzechTourism, jak oslovovat specifické návštěvníky," uvedl Tuček.

Podle Českého statistického úřadu se počet zahraničních návštěvníků České republiky loni meziročně zvýšil o pět procent na 6,3 milionu hostů. V předchozích dvou letech přitom klesal. Celkový počet přenocování cizinců loni vzrostl o 3,5 procenta na 36,8 milionů noclehů. Počet příjezdů návštěvníků ze západní Evropy spíše stagnoval, výrazně stoupl počet ruských turistů.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: