Rasová diverzita u náplastí. Johnson & Johnson chystá novou řadu s barevností tmavších odstínů pleti
Zdroj: Band-Aid, repro Marketing Journal
Současná situace v USA volá potom, aby značky daly vědět, na jaké straně barikády stojí. A podporu hnutí Black Lives Matter vyjadřují doslova zástupy brandů. Jenomže něco jiného je něco deklarovat na sociální síti a něco jiného je „ozvat se s produktem“. Přesně o to, se nyní snaží společnost Johnson & Johnson.
Její značka Band-Aid přislíbila ve svém příspěvku na Instagramu novou řadu náplastí, které nabídnou širší barevnou škálu než „průměrná bílá tělová“. Konkrétně napsala:
„Slyšíme vás. Vidíme vás. Nasloucháme vám. Jsme solidární s našimi černými kolegy, spolupracovníky komunitou v boji proti rasismu, násilí a nespravedlnosti. Jsme odhodláni přijít s činy, které budou znamenat pro černou komunitu uchopitelnou změnu. Chystáme se spustit (produktovou) řadu náplastí ve světlých, středních a temných odstínů hnědé a černé kůže, které oslavují krásu rozličných barev kůže.“
Pro běžného příslušníka bílá rasy barevnost náplastí nepřijde nijak do očí bijící, a to právě, protože jsou dělané tak, aby nebyly příliš viditelné… tedy na kůži bělocha. Nabídnout i jiné odstíny náplastí s tím samým cílem je tedy logické. Ostatně značky jako Tru-Colour nebo Curad širší nabídku odstínů již nabízejí. Afroameričané tvoří 13 % a Hispánci 15 % populace USA, což už přináší skutečně početnou potenciální cílovou skupinu.
Přesto je třeba dodat, že Band-Aid více odstínů náplastí již v nabídce měl. Před 5 lety přišel na trh s produktem nazvaný Perfect Blend, který byl ale údajně pro nedostatek zájmu ukončen. Její nový produkt by měl být k dispozici na začátku příštího roku.
Snaha získat plusové body na snaze oslavit rasovou diverzitu se může rovnat chození po minovém poli. Ví o tom například značka SheaMoisture s produktem na péči o vlasy. Když v roce 2015 přišla s kampaní „Hair Hate“, schytala to na sociálních sítích (a následně se značka omluvila) za to, že ve spotu byla jen jedna Afroameričanka a to s takřka bílou pletí a mírně vlnitými vlasy, nikoliv pořádným afrem. Věřme ale, že se náplasti s více odstíny pleti Band-Aid nevymstí. Už jen proto, že s nimi značka přechází od mnoha slov desítek dalších brandů i k činům.