Reklama na bylinkovou Kofolu je podle Rady pro reklamu neetická
Arbitrážní komise Rady pro reklamu rozhodla, že televizní reklama na nový nápoj extra bylinková Kofola je neetická a nevhodná. Podle odborníků je reklamní spot v rozporu s Kodexem reklamy, ve kterém je uvedeno, že nesmí zobrazovat porušování obecných norem slušnosti a mravnosti.
Na kampaň společnosti Kofola si stěžovalo několik lidí, a to nejen v České republice. Reklama jejíž příběh je postaven na milostném vztahu učitelky a žáka se sloganem „Z bylinek nemůže vzejít nic zlého“ pobouřila také diváky na Slovensku.
Kofola se však brání tím, že reklama, za kterou stojí agentura Kaspen/Jung Von Matt, není ani pobuřující, neetická nebo nemravná. Podle společnosti jsou vtip a nadsázka očividné a rozhodně není jejím cílem jakkoli znevažovat postavení a autoritu učitelů.