Reklama na iPhone XR zalila ulice Prahy barvami
Praha je fotogenickým místem, které nevyhledávají jen zahraniční filmové produkce, ale také ty spojené s tvorbou reklam. Už poněkolikáté se natáčel v našem hlavním městě spot pro společnost Apple. Reklama věnovaná telefonu iPhone XR je o barvách, ne ovšem o těch pražských.
iPhone XR se prodává v několika barevných kombinacích, a právě proto nese spot název Color Flood. Barevnou záplavu symbolizují davy lidí provozující parkour a běhající po Praze. Asi proto, aby jejich červené, žluté, fialové, oranžové a modré overaly vynikly, jsou kulisy poněkud šedivé. V minutovém videu spatříte panel a beton ve Vršovicích, část stanice metra Vltavská nebo jednu z kontroverzních perel architektonického stylu brutalismus, budovu Transgasu na Vinohradské ulici, včetně jejího bazénu, kde je místo vody plevel. Eleganci pak v závěru dodává alespoň prostranství u Nové scény Národního divadla.
Režisérem byl zkušený veterán Rupert Sanders. Hudebním podkres obstarává Cosmo Sheldrake s písní Come Along a i díky tomu je reklama dynamická a ani při své stopáži nepůsobí nijak zdlouhavě.
Mimochodem Praha nebyla dějištěm reklamy Applu poprvé. Podívejte se na loňský vánoční spot Sway, kde figuruje ulice Dlouhá nebo železniční most na Výtoni u Náplavky.
Tip redakce:
Nemůžeme si pomoct. Slova barvy v ulicích a reklama v nás už 13 let vyvolávají vzpomínky na spot značky Sony z roku 2005, Super Balls, a záplavu hopíků skákajících do uklidňující písně José Gonzáleze, Heartbeats, v kopcovitém San Francisku. Připomínáme, že propaguje z dnešního pohledu směšné HD rozlišení televizorů Sony Bravia. Stejně nás to bere.
S jen o něco menším kouzlem, ale v o to větším detailu, pak zachycuje schopnosti Sony Bravia už v 4K, reklama Four Times The Detail. V tomto případě s 8 miliony okvětních lístků, vystřelenými z neaktivního vulkánu a snášejícími se na vesnici v Kostarice.