Reklama týdne: Dali svým dětem všechno, dostali pivo
Být sponzorem olympiády je nesmírně drahé a prestižní. Na druhou stranu to je frustrující. Sice můžete i deklaratorně na sociálně-mediálních kanálech fandit sportovcům, a slíznout tak smetanu sdílené emoce s potenciálními zákazníky. Zapomeňte ale na dlouhodobé vypalování brandu do myslí diváků olympiády díky reklamě podél hřišť. Ta na olympiádě jendoduše není. Proto čím kreativnější a zapamatovatelnější je reklama, kde značky své sponzorství oznamují, tím lépe. Oficiální sponzor kanadského olympijského týmu, pivovar Molson, se tohoto úkolu zmocnil skvěle.
Příběhy o dřině sportovců, co si vyšlapali svou cestu na vrchol, tu už bylo mnoho. Ve svém 45vteřinovém spotu využívá Molson tu stejnou estetiku. Těmi, co se obětovali, byli v první tělocvičně a odcházeli poslední, ovšem nejsou samotní olympionici, ale jejich rodiče.
Jsou jimi Tony a Fiona Di Stasiovi, rodiče zápasnice Justiny, Joe a Rachelle Clayovi, rodiče gymnasty Zacharyho, Travis a Susan Wogovi, rodiče plavkyně Kelsey, Lynda South-Simoneau, matka synchronizované plavkyně Jacqueline, a Nancy Tan a Michael Yang, rodiče badmintonisty Briana Yanga.
„Zach vždycky snil o tom, že se dostane na olympijské hry. Když je vaše dítě tak oddané něčemu, co miluje, nikdy si nestěžujete. Práce přesčas, stovky cest do posilovny a z posilovny a na letiště a z letiště. To všechno stálo za to, protože si splnil svůj sen. Jako rodiče to prostě děláte. Stát se oficiálním partnerem bylo velmi zábavné a už se nemůžeme dočkat, až pojedeme do Paříže!" uvedli Joe a Rachelle Clayovi v tiskové zprávě vydané před zahájením olympiády. Na ní rodiče hostí a starají se jim pochopitelně i o pitný režim.
Oblečení s logem, peníze, výlety za zážitky. To všechno náleží obvykle sportovcům. Nyní Molson dává to samé jejich rodičům a už jen následující printy ukazují, jak s nimi vystupuje z řady. Se slogany „Dali svým dětem vše, dostali sponzorskou smlouvu“ působí nezvykle. Zároveň je ale plechovka piva v jejich rukách o poznání uvěřitelnější, než by to bylo u sportovce.
Především je těžké nepomyslet si: „No konečně to taky někoho napadlo.“ A tento sentiment bude silnější u spotřebitelů z řad rodičů, tedy lidí z generace Y a starší, které pijí alkohol více než „zoomeři“. Molson to tak zahrál skvěle na více frontách.
Tip redakce
Molson není první olympijský sponzor, který se rozhodl upozornit na přehlížené úsilí rodičů sportovců. Jednu z nejlepších reklam pro tzv. umbrella brand zahrnující celou řadu dalších značek uvedla společnost Procter & Gamble v roce 2012 před startem olympiády v Londýně. Nese název „Thank You, Mom". Procter & Gamble se pasovala do role „hrdého sponzora maminek“.
Byla součástí kampaně „Best Job“ oslavující přehlíženou práci rodičů, která pokračovala i v dalších olympijských cyklech.