Reklama týdne: EA Sports FC24 — Football Is Yours

16. 10. 2023 | Petr Michl
EA Sports už nebudou mít fotbalový titul FIFA. Nedohodli se na licenci a musí měnit jméno. Jeden z nejdůležitějších rebrandingů herní historie je posílen videokampaní, která musí kopat. Podívejte se na ni.

Herní společnost EA Sports už nebude vydávat fotbalový titul FIFA. Po 3 dekádách se nedohodla na licenci s Mezinárodní fotbalovou asociací. To ovšem neznamená, že by chtěla zahodit vše, co do nejpopulárnější fotbalové videohry vložila. Nově ponese název EA Sports FC, a marketingová ofenziva k její propagaci musí být letos o to propracovanější.

Tvorbou nového loga a typografie bylo pověřeno kreativní studio Uncommon.


Jedna z variant loga EA Sports FC

Kampaň pak dostala na starosti agentura Wieden+Kennedy Portland, která má díky dlouholeté spolupráci s Nike v malíku sportovní reklamy, co vám zvednou tepovou frekvenci. V díle nazvaném Footbal is Yours si bere ze hry jako hlavní motiv ikonku zeleného trojúhelníku nad hráčem, kterým má míč. Tentokrát ho ovšem využívá v neočekávaných situacích.

Ve spotu mají míč na chvíli hvězdy Realu Madrid, Vincius Junior a Jade Bellingham. A rozhodně není náhoda, že tu největší ránu napálil Erling Haaland, který je sám na obálce právě vydaného EA Sports FC24. Zcela v souladu se jménem kampaně i posláním videohry jsou ovšem těmi s balónem u nohy obyčejní fanoušci.

„Od technik přihrávek až po rozehrávky, tvar (zelného trojúhelníku, pozn. red.) je také již po desetiletí vetkán do DNA fotbalových zážitků EA Sports, a proto jsme jej využili k tomu, abychom přenesli videohru do reálného světa a nakonec ukázali, jak je každý schopný držet míč,“ uvádí agentura Wieden+Kennedy Portland v tiskové zprávě s dodatkem, že při natáčení nebyl zraněný žádný 8letý brankář.

Spot se bude vysílat celosvětově v TV, digitálních a sociálních médiích a v OOH po celém světě.

EA Sports tuto kampaň rozhodně nesmí podcenit. I když konkurence po bezmála 30 let existence herního titulu FIFA nebyla vždy kvalitativně daleko za dílem od EA Sports, FIFA to často vyhrávala jen díky přesnému zachycení stadionů a licencemi na jména hráčů i toho nejposlednějšího týmu. I proto se dle dat společnosti Ampere Analysis pohyboval obrat za hru FIFA 2020 ve výši 2 miliard dolarů. Rebranding z FIFA na EA Sports FC je tak jedním z největších v historii herního průmyslu.  

 

Tip redakce

Níže si můžete prohlédnout oficiální game trailer.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: