Reklama týdne: Hornbach ukazuje, že se každý obyvatelný metr čtvereční počítá
Klient: Hornbach
Země: Německo
Agentura: Heimat TBWA
Produkce: TPF Berlin
Režisér: Steve Rogers
Hudba: Benjamin Woodgates / Leland Music
V reklamách hobby marketu Hornbach se často řeší krocení zeleně a odvážné kutilské projekty vznikající v garážích. Existuje nicméně velká část lidí, která si o zahradě nebo o garáži může nechat jenom zdát. S cenou nemovitostí, jež je pro mnoho lidí nedosažitelná, a čím dál dražším nájemním bydlení jsou zejména ve velkých městech lidé nuceni najít svůj životní prostor v malometrážních bytech. A přesně na ně cílí nová kampaň s názvem „Každý metr čtvereční se počítá“ („Every Square Meter Counts“).
Jejím hlavním tahákem je minutový spot od dvorní agentury Hornbachu, Heimat TBWA. Na jeho začátku se probudí muž ve stísněném pokoji. S toustem v ústech prolézá úzkou chodbou nahoru ve vertikálně členěném prostoru. Zastaví se, aby zalil houby. Pod nízkou šikmou střechou si vyzkouší práci s keramikou. Pak se se svým výtvorem v ruce odsune od kruhu, aby si vychutnal rande s dívkou. Do právě vytvořené vázy patří květina a na miniaturní vyklápěcí stůl se vejde i jídlo. Hlavní hrdina se posouvá nápaditě z prostoru do prostoru, kde je vše tak dobře uspořádané, že mu ve výsledku v jeho bydlení nic nechybí. Překvapivé vykročení mimo dané prostředí si už prožijte sami v následujícím videu.
„Metr čtvereční se zdá malý, přesto je to nekonečný prostor nápadů," stojí v popisu na YouTube. Důkazem toho je, jak malé prostory ve spotu jsou, a přesto je lze využít s velkou dávkou kutilské kreativity. Právě ta je častou ingrediencí spotů Hornbachu a tady hlavnímu hrdinovi minimálně „kouká z očí“, tušíme, že za důmyslnou funkčností stísněných prostor stojí on. Pro značku vlastní je i to, že nápady jsou funkční, nikoliv však nablýskané či snobské.
„Tento film je ztělesněním značky Hornbach. Všechno jsme postavili ručně, od postele až po vertikální jídelnu. Žádné speciální efekty, jen nápady," uvedl v tiskové zprávě Guido Heffels, zakladatel a provozní ředitel agentury Heimat TBWA. Dokládá tím, že šlo skutečně o DIY projekt, kdy si agentura musela své nápady také zrealizovat.
Síla daného spotu spočívá v tom, že prostor se zdá být nekonečný a skrývá v sobě nekonečný potenciál. Zároveň ale klaustrofobní snová atmosféra dává jasně najevo, že tady se muselo prostorem důmyslně šetřit.
„Chceme povzbudit a inspirovat lidi, aby kreativně přehodnotili a navrhli místnosti a prostory, a to jak mezi svými čtyřmi stěnami, tak i mimo ně," vysvětluje Thomas Schnaitmann, vedoucí značky Hornbach pro zahraniční trhy. „Zejména v místech, kde je cenově dostupný obytný prostor stále vzácnější, musí být počet nápadů na metr čtvereční ještě větší."
Kampaň bude mít i další rozměry. Designéři a umělci z osmi evropských zemí, včetně Německa, Švédska, Slovenska, Rakouska a Nizozemska, vytvořili podpůrnou kampaň skutečná umělecká díla na metru čtverečním. Díla s názvy jako „Čtvercová farma", „Místnost paměti“ a „BBQ věž" budou zveřejňovány od poloviny září a dostane se jim pochopitelně pozornosti i v digitálních kanálech značky.
Kam dál?
Připomeňte si 8 nejlepších kampaní Hornbachu vzniklých ve spolupráci s agenturou Heimat.
Tip redakce
„ChatGPT je mrtvý. Toto je 20 AI nástrojů vzniklých tento týden, bez kterých se vaše podnikání nemůže obejít.“
Podobná prohlášení vídáte zejména na LinkedInu zas a znovu. Jenom pravděpodobně nemáte další 3 životy, abyste měli čas něco z toho skutečně ověřit.
Jsme na tom podobně, a i to je jeden z důvodů, proč jsme se v Marketing Journalu spolu s jeho vydavatelem, PR a digitální agenturou Focus, rozhodli uspořádat setkání AI Connect.
Co na něm uvidíte?
5 uznávaných profesionálů z různých oborů, kteří vám v krátkých přednáškách poví, jak jim reálně AI pomáhá v jejich práci a podnikání.
Žádná omáčka ani teoretické debaty o tom, kdy nás AI zahubí.
Žádná etická dilemata.
Prostě jen příklady z praxe.
Buďte u toho!
AI Connect
Kdy: 21. září 2023
Kde: Impact Hub Praha D10
Podívejte se na medailonky řečníků a plné anotace prezentací.
Kupte si vstupenku za zvýhodněnou early bird cenu ZDE.