Reklama týdne: IKEA - Rediscover the Joy of Kitchen
Klient: IKEA UK
Země: Velká Británie
Agentura: Mother
S nábytkovým řetězcem IKEA si není třeba spojovat pouze minimalistický design ze Skandinávie, masové kuličky z koniny a nábytek z Polska. Jeho nová reklama ze série Wonderful Everyday se odehrává v exotické Kostarice v centru pro záchranu zvířat Jaguar. V něm je přebytek opic a opiček, které byly vypuštěny do v pralese postavené kuchyni Metod. Myslíte si, že tam řádili? To si pište. Ne nadarmo se říká „být drzý jako opice".
„Víme, že je zábava být v kuchyni s celou rodinou a doufali jsme, že tyhle oprsklé opice to pomohou lidem zažít," uvedl marketingový manažer IKEA pro Velkou Británii a Irsko, Peter Wright, pravý důvod řádění primátů. To ve spotu ukončí až rozbitý šálek kávy, po němž začne uklízení s pomocí funkce „rewind".
Ano, vypustit na obrazovky tlupu malých roztomilých opiček a zachytit jejich rošťárny se může zdát jako stejná sázka na jistotu jako záběry smějících se batolat. Kreativní jsou v tu chvíli spíše aktéři před kamerou, ne ti za ní. Přesto může být i taková reklama velmi vděčná a splnit svou roli. Nedělejte si navíc iluzi, že vytvořit podobný spot je legrace. Dokládá to i přiložené video znázorňující průběh natáčení.
Zdroj: Adweek