Reklama týdne: KFC — Chicken Town

27. 3. 2019 | Petr Michl
Takto by se měla chovat sebevědomá značka. KFC v nové kampani děkuje svým imitátorům. Nevadí jí to, ve městě kuřat je totiž jen jeden plukovník.

Vítejte ve městě kuřat.

Vítejte na divokém západě, v domově imitátorů.

Protože když jste na vrcholu, každý z vás chce kousek."

S takovými slovy otevírá spot fast foodového řetězce KFC. Jeho logo je jedním z nejvíce kopírovaných, a právě na tom staví nová kampaň z dílny agentury Mother London.

Ve spotu řídí zakladatel značky, colonel Harland David Sanders, velký červený Cadillac s bílou střechou a pomalu proplouvá ulicemi se štíty obchodů, které si od KFC — eufemisticky řečeno — berou inspiraci. Sanders (respektive herec, Sanders je 49 let po smrti, pozn. red.) se nad tím jen usmívá: ve městě kuřat je totiž jen jeden plukovník.

Mother London uvádí:

Od AFC k ZFC, na světě může být jen těžko více napodobovaná značka než KFC. Štěstím pro tyto imitátory je, že v KFC věří v nápodobu jako nejupřímnější formu lichotky více než v to, že jde o nejupřímnější formu krádeže intelektuálního vlastnictví."

Kampaň má navíc i svůj rozměr v outdooru. Její součástí jsou také CLV panely s logy značek, které se do řad imitátorů řadí.

Mimo log je na nich i vzkaz:

„Lidi, jsme polichoceni.

KFC"


Kentucky Fried Chicken dává zkrátka lekci ze sebevědomí, které by měla vyzařovat skutečně velká značka.

Zdroj: Mother

Kam dál?

Při pohledu na logo restaurace Jolene člověka napadne, že ho snad muselo kreslit malé dítě. A ona je to pravda. Autorem je syn grafické designérky Frith Kerr, který sotva začal chodit do školy. Podívejte se na více aplikací této vizuální identity v článku Logo londýnské restaurace nakreslilo šestileté dítě.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: