Reklamní agentury odrazují klienty od dezinformačních webů

21. 1. 2020 | redakce
Když inzerenti nezakáží v nastavení kampaní konspirační weby, objeví se jejich inzerce třeba vedle zpráv o tom, jak požáry v Austrálii zakládají muslimští imigranti. A to nechcete. AKA proto spouští akci POZOR! DEZINFORMACE! NEKRMIT!

Řada reklamních agentur, včetně těch nejvetších, už přijala technická opatření, která brání tomu, aby se reklama jejich klientů automaticky zobrazovala na dezinformačních webech. Současně se obrací na zadavatele s vysvětlujícím sdělením a informují o smyslu iniciativy POZOR! DEZINFORMACE! NEKRMIT! i své zaměstnance.

Reklamní agentury sdružené v Asociaci komunikačních agentur (AKA) tak navazují na skutečnost, že se jejich asociace přihlásila k evropskému kodexu (Code of Practise on Disinformation), který signatáře zavazuje pomáhat omezit příjmy dezinformátorů z on-line reklamy. Agentury AKA vycházejí z žebříčku organizace konspirátori.sk, která sleduje a hodnotí i české zpravodajské weby. Podobný systém spolupráce reklamního průmyslu a konspirátori.sk už na Slovensku funguje několik let.


Pro Rakousko dle konspiračního portálu AC24.cz údajně s první ministryní muslimského vyznání přichází začátek konce. Svou reklamu má vedle toho Astratex. Zdroj: Twitter / Advertise Fair

Cílem není jen bránit šíření nenávistných a destruktivních informací, ale také minimalizovat ohrožení hodnoty značek, které se objevují v nelichotivém kontextu. Nákup on-line reklamy totiž probíhá v on-line prostředí automaticky. Zadavatel nemá přímou kontrolu nad tím, kde se jeho reklama objeví. Může však přijmout taková opatření, která některé weby při nákupu zablokuje.

Aby agentury a jejich klienti viděli, v jakém kontextu se jejich reklama může objevit, spojila se AKA s iniciativou Fair Advertising. Ta cíleně vyhledává nejkřiklavější případy, kdy se leckdy i slovutné značky zobrazují po boku jednoznačně dezinformačních materiálů. Fair Advertising publikuje výsledky svého zkoumání na twitterovém účtu https://twitter.com/AdvertiseFAIR.


Top Secret! Rozsáhlé požáry v Austrálii zakládají muslimští migranti, alespoň tedy dle konspiračního webu czechfreepress.cz. Společnost Tayllor Cox vedle toho inzeruje bezpečnostní prověrku. Zdroj Twitter / Advertise Fair

„Budeme poskytovat našim členům pravidelný reporting tak, aby své klienty mohli upozornit, že riskují pověst svých značek. Ochrana a budování jejich hodnoty je přeci základním úkolem profesionální komunikační agentury,“ říká Marek Hlavica, ředitel AKA.

AKA se se zástupci Fair Advertising a dalšími organizacemi, které se otázkou dezinformací zabývají, setkaly na konferenci v Senátu ČR druhého prosince minulého roku. Právě tam AKA oznámila, že spouští akci POZOR! DEZINFORMACE! NEKRMIT!

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: