Reklamní festival PIAF 2012 odtajnil shortlist – Česko má čtvrtinové zastoupení

16. 4. 2012 | Petr Michl
Mezinárodní soutěž, v které se utkávají kreativní reklamní nápady, vyvrcholí již za necelé 2 týdny.

Mezinárodní festival reklamy PIAF není jen o dvou dnech workshopů vedených zkušenými profesionály z Čech i zahraniční. S ním spojená soutěž již zná finalisty. Zastoupení prací z Česka je letos čtvrtinové. Celkově je na shortlistu 116 prací z 20 zemí světa. Jednotlivé kategorie jsou přitom koncipované odlišně od většiny jiných reklamních soutěží. Neřídí se použitými médii, ale procesem vývoje značky a její komunikace. Zahrnují všechny podstatné disciplíny, které dnes musí značky v komunikaci uplatnit - včetně kreativního využití technologií či zapojení publika.

 

Zde je několik ukázek kreativity, které nás skutečně zaujaly. V závěru článku nepřehlédněte program konference a pozvání na projekci virálních videí Shots In The Dark, jež bude zdarma.

Soutěžní kategorie Media Engagment nemusí být jen o velkých značkách a rozpočtech, dokazuje to i účast “žabí kampaně" na ruskou restauraci Vatel zaměřující se na francouzskou kuchyni (agentura Red Pepper). S ní mají Rusové spojené různé předsudky – malými porcemi začínaje, předražeností a žábami konče. Proto byly do sídel zástupců médií doneseny boxy s živými žábami se sdělením: “Pokud považujete toto za francouzskou kuchyni, nevíte o ní nic.” Vrácení žáby v restauraci zároveň opravňovalo k jídlu zdarma, a nikterak překvapivě byly uplatněny všechny „kvákající vouchery“. Kampaň navíc přinesla mediální výstupy v ceně 20 tisíc EUR.

 

Z českých zástupců bude mít ve stejné kategorii jistě velkou šanci na úspěch již v několika jiných soutěžích oceněná kampaň Do It Yourself (Zlatý ručičky) pro Ford Focus (agentury Ogilvy & Mather, MindShare, Wunderman).

 

Kampaň LEGO Builders of Infinity od německé agentury Serviceplan pomohla známé stavebnici transformovat umírající formát banneru v arkádovou hopsačku po LEGO kostkách s možností tvorby vlastních levelů. Ta se pak stala nejdelší uživateli tvořenou hrou daného typu. Soutěží v kategorii „Audience Engagement“.

 

 

Zapojení publika se povedlo i kampani Kooperativy (Kaspen/Jung von Matt) spojenou s navigačním systémem pro zařízení Garmin, které upozorňuje na nebezpečné železniční přejezdy a k tomu přidává hlášky jako: „Trpělivost přináší růže, netrpělivost věnce.“ Aplikaci si během minulého roku stáhlo či koupilo 42 000 lidí, v roce 2011 bylo železničních nehod nejméně za posledních 10 let, o 35 % méně než v roce 2010. 

 

Výsledky soutěže budou vyhlášeny 26.4. na slavnostním večeru ve Veletržním paláci. Na stejném místě v prostorách moderních sbírek Národní galerie se bude také konat ve dnech 25. a 26.4. konference PIAF. Mezi klíčové řečníky budou patřit:

  • Ted Florea, stratég jedné z nejkreativnějších agentur světa Droga5 New York
  • Jean Maria Dru, Chairman celosvětové sítě agentur TBWA a autor metody "disruption" čili porušování zavedených pravidel v komunikaci
  • Gideon Amichay, předseda poroty PIAF Awards a vítěz loňské Grand prix na PIAFu .

Kompletní program naleznete ZDE. Dne 25.4. nabízí PIAF přes den specializované workshopy a od 19:30 také speciální komentované projekce Shots in the Dark pro veřejnost zdarma.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: