Rockaway spouští Napku, mobilní aplikaci k okamžitému posílání peněz

25. 6. 2015 | redakce
Na trhu je česká mobilní aplikace pro okamžité posílání peněz, Napka. Stojí za ní investiční skupina Rockaway.

Investiční skupina Rockaway oficiálně představila svůj nový finančně-technologický projekt, aplikaci Napka, která cílí především na mladé od 15 do 25 let a slouží primárně k okamžitému posílání peněz. K aplikaci je vydávána také vlastní platební karta MasterCard. Celý projekt vzniká od jara 2014 a je financován Rockaway spolu s BSC Praha. Na starosti jej má v pozici CEO Milan Beutl, někdejší obchodní a později generální ředitel GE Money Auto.

Při sestavování a odlaďování tohoto produktu se vývojáři inspirovali přímo u samotných cílových skupin, pro které je Napka určena. Vychází tak z každodenních potřeb dnešních tzv. mileniálů a jejich rodičů: komunikovat mezi sebou, mít základní přehled o financích a mít možnost si je mezi sebou v reálném čase posílat. Ergonomie sociálních sítí a chatů je v Napce naprosto patrná s důrazem na maximální jednoduchost. "Za pomoci výzkumu jsme se dozvěděli, jak nakládají s financemi mladí a co je v dnešním digitálním a mobilním světě nejvíce baví. Cílem bylo poskytnout řešení, které bude přesně odpovídat jejich potřebám a spolu s nimi ho postupně vyvíjet", dodává Milan Beutl, CEO.


Napka je koncipována jako mobilní aplikace, ke které je vydávaná vlastní platební karta MasterCard. Karta je spárována s telefonním číslem, na kterém je aplikace nainstalována, a nevyužívá ke svému provozu běžný bankovní účet. Peníze do Napky je možné zasílat v řádu sekund, a to buď prostřednictvím platební brány nebo převodem z jiné Napky. Karta umožňuje platit na internetu, bezkontaktně v obchodech v ČR i zahraničí a vybírat hotovost z bankomatu. Využití najde především jako nástroj pro rodiče, kteří s její pomocí získají prostředek pro okamžité zasílání peněz svým dětem.

Napku je možné pořídit online na www.napka.cz. V následujících měsících je v plánu vydat desítky tisíc karet a vytvořit poměrně hustou síť uživatelů. Pomoci má mimo distribuční sítě komunitně vedený marketing, Propagace aplikace bude probíhat na celorepublikové ISIC tour, ale třeba také na adrenalinové party High Jump nebo na prvním ročníku festivalu Utubering, který je určen primárně pro generaci mileniálů.

Rockaway s podporou BSC Napku vyvíjí od jara 2014 a jedná se o jeden z největších interních projektů chystaných na rok 2015. Naplňuje vizi tzv. company buildingu, kdy od nápadu po realizaci má celý projekt kompletně v rukách samotná společnost Rockaway. “Díky silným partnerům a know­how Rockaway v oblasti FinTech jsem přesvědčen, že přispějeme k finanční gramotnosti mladých a zároveň nastavíme nový standard v jejich nákupním a finančním chování,” komentuje vizi Jan Jírovec, Investment partner Rockaway zodpovědný za strategické aktivity.

Spolu se spuštěním prodeje odstartuje také kampaň, která se bude soustředit především na oblast on-line spolu s menší podporou printu.

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: