Samsung má první českou kampaň v herní platformě Roblox
Zdroj: Samsung Česká republika
Samsung v Česku využívá v aktuální kampani na novou řadu chytrých telefonů řady Galaxy S22 reklamní formáty v herní platformě Roblox. V populárním herním prostředí, které má celosvětově desítky milionů uživatelů, se reklama na českém trhu objevuje vůbec poprvé.
Roblox je globální metaverse herní platforma sdružující miliony uživatelů z celého světa. Oproti jiným herním prostředím je specifická tím, že zde všechny hry vytvářejí sami její uživatelé, kteří je pak sdílejí s ostatními hráči. Celosvětově má dnes Roblox přes 160 milionů aktivních hráčů, v Česku se pak jejich počet pohybuje nad hranicí 400 tisíc. Z hlediska reklamy je platforma zajímavá zejména svou uživatelskou základnou, která pro inzerenty představuje vysoce atraktivní cílovou skupinu.
„Kde to dává smysl, snažíme se klientům vždy přinášet v rámci kampaně inovace, které jejich značku odliší od konkurence. Roblox je nová neokoukaná platforma, která nyní zažívá obrovský globální růst. Inzerentům nabízí unikátní cílovou skupinu, kterou v lineárním televizním vysílání ani běžnou on-line reklamou prakticky nezachytíte: mladé lidi a tzv., light TV users. Navíc se tam značky zatím objevují jen ojediněle, reklama v Robloxu má tak vyšší šanci zaujmout pozornost,“ popisuje Lukáš Jakoubek, Business Director Publicis Groupe, která pro Samsung Electronics v České republice dlouhodobě zajišťuje nákup a plánování médií, a platí to i pro tuto kampaň.
Roblox je někdy vnímán jako „platforma pro děti“. A není to daleko od pravdy. 54 % uživatelů Robloxu je ve věku do 12 let. A jen 14 % uživatelů je ve věku nad 25 let. V následující tabulce je podíl denních aktivních uživatelů v jednotlivých věkových kategoriích.
Zdroj: Backlinko, Roblox
Důležitá jsou jistě data o míře zapojení uživatelů. Roblox může být poměrně návykovou platformou, na kterou tráví lidé mnoho času — u denně aktivních uživatelů to je 156 minut denně.
Zdroj: Samsung Česká republika
Na českém trhu v Robloxu dosud žádná značka nekomunikovala. Průkopníkem se v tomto směru stal Samsung, který do herní platformy vstoupil v rámci aktuální kampaně na novou řadu Galaxy S22. Ta běží do konce března v televizi, on-line, outdooru, printu a rádiu. Roblox má v mediálním mixu kampaně oslovit nejmladší část cílové skupiny, tzv. „Generaci Z“.
Zdroj: Samsung Česká republika
„Samsung je technologický lídr. Inovace jsou součástí našeho DNA a pozici inovátora si chceme držet i v oblasti mediálního nákupu. Neženeme se ale slepě za každou novinkou. Vždy nám to musí dávat smysl s ohledem na cíle dané kampaně. Pro Roblox jsme se rozhodli především kvůli tomu, že na této platformě dokážeme oslovit mladou generaci, která tradiční média konzumuje jen v omezené míře,“ říká Martin Doležel, kampaňový manažer pro oblast mobilních zařízení ze společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak.