Seznam nově sumarizuje diskuze s pomocí AI

4. 12. 2024 | Petr Michl, TZ
Seznam přidává ke svým diskuzím AI sumarizace. Poskytují přehled o tematických kategoriích komentářů s procentuálním vyjádřením výskytu. Navíc podporují zapojení se do diskuze.


Zdroj: Seznam.cz


Seznam Diskuze jsou nedílnou součástí obsahových služeb Seznam.cz už více než čtyři roky. Nově se pod články kromě samotných diskuzních příspěvků zobrazuje shrnutí nejdiskutovanějších témat, které vytváří umělá inteligence. Díky sumarizaci nejčastějších úhlů pohledu uživatelé získají rychlý přehled o tom, co rezonuje v konkrétní diskuzi, aniž by museli pročítat desítky či stovky komentářů.

Identifikaci a zobrazování klíčových témat v diskuzích pod články kompletně vyvinul náš interní tým, který se Diskuzím věnuje od jejich spuštění. S rostoucím počtem příspěvků jsme hledali způsob, jak čtenářům ukázat to hlavní, o čem se v konkrétní diskuzi mluví, a motivovat je tím k zapojení. Díky AI a pokročilejším verzím velkých jazykových modelů můžeme poté, co počet příspěvků v diskuzi přesáhne určitou hranici, identifikovat hlavní témata, určit jejich význam a zobrazit jejich procentuální zastoupení v diskuzi,“ přibližuje fungování sumarizace Jiří Vítek, ředitel divize Obsahových služeb a sociálního ekosystému.   

Top témata jsou generována automaticky v průběhu diskuze, pokud obsahuje alespoň vyšší desítky příspěvků. Nebudou proto zobrazena u všech článků. Vše je přehledně prezentováno ve dvou krocích. První obsahuje název tématu a procentuální zastoupení diskutujících, kteří tento názor zastávají. Druhý pak po rozkliku přináší detailnější popis daného narativu. 


Zdroj: medium.seznam.cz

 

Sumarizace dávají přehled samotných příspěvků a podporují zapojení se do diskuze

Pod články jsou často stovky až tisíce příspěvků, ve kterých chceme čtenářům usnadnit orientaci. Nová funkce jim poskytuje přibližný obraz o náladě a postojích diskutujících, i když se do diskuze sami aktivně nezapojí. Zároveň sumarizace pomůže filtrovat komentáře podle témat, která uživatele zajímají, a motivuje je pak třeba také k vlastnímu příspěvku nebo reakci, popisuje funkcionalitu Peter Jančárik, který má na starosti obsah diskuzí Seznam.cz.  

Dle testu redakce komentáře ne vždy sedí do „tematické škatulky“, které jim přiřknula AI. Například u diskuze k článku „Jedenáct hodin z Prahy do Ostravy: Jak jsem do vlaku objednal pizzu a nakonec jel domů na kole“ na „seznamacké“ blogové platformě Medium řadí AI komentář viditelný na následujícím obrázku do kategorie „Nostalgie a srovnání s minulostí“, i když by se hodila spíše nějaká pojmenovaná například „lidové pranostiky a rčení“. Pokud jde pouze o 1 komentář ze144 (v době publikace tohoto textu, pozn. red.), nesedí ani 4 % jako procentuální vyjádření tematické kategorie.


Zdroj: medium.seznam.cz

Shrnutí vytvořená pomocí AI nyní procházejí schvalováním editorů, časem by vše mělo probíhat automaticky. „Sumarizaci neprovádíme u článků o trestných činech, pokud jsou oběťmi děti, ani u případů násilí, smrti či tragických diagnóz. Chceme se vyhnout traumatizaci obětí a propagaci dezinformačních narativů,“ vysvětluje Peter Jančárik. 

Štítky dokumentu: AI

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: