Shareaholic: Facebook je zdrojem téměř čtvrtiny internetového trafficu
Tento článek dost pravděpodobně čtete díky prokliknutí odkazu na Facebooku. Rozhodně by to není nic ojedinělého. Dle nových dat analytické společnosti Shareaholic byl Facebook v červnu zdrojem 23,39 % veškerého internetového trafficu.
Data od Shareaholic přitom pochází z více než 300 tisíc stránek s více než 400 miliony unikátních návštěvníků měsíčně. Z této studie vychází Facebook jako dominantní platforma, přes kterou lidé objevují internetový obsah. Se zhruba čtvrtinovým výkonem je na druhém místě Pinterest a na třetí pozici je pak Twitter zodpovědný "jen" za 1 % trafficu.
Podívejte se na srovnání vývoje za období od června 2013 do června 2014, Facebook jako zdroj trafficu posílil o více než 150 %, o zhruba 70 % narostl i Pinterest. S výjimkou malého nárůstu u doporučovací služby StumbleUpon další sociální média z hlediska podílu na internetovém trafficu oslabují. Google+ například nemá zanedbatelná čísla, co se týče počtu uživatelů či počtu přihlášení. Ta jsou ovšem spojena například i s užíváním Gmailu nebo komentováním na YouTube, ne nutně se sledováním news feedu. O funkčnosti sociálního média přitom rozhoduje i to, nakolik pomáhá objevovat obsah jinde na internetu, a zde je Google+ extrémně nízko.
Facebook se stal ve srovnání s ostatními platformami zásadním zdrojem doporučení toho, jaký obsah máme na internetu konzumovat. Pokud pochází od našich přátel a známých, máme k nim evidentně velkou důvěru.
Zdroj: Blog Shareaholic