Škola vychytralého influencer marketingu: Burger King ‚zneužil' Caseyho Neistata
Přimět áčkové influencery k tomu, aby se zapojili do vaší kampaně zadarmo, se zdá dnes téměř nemožné. Burger Kingu se to podařilo a to rozhodně nešlo o charitativní projekt. Upozornit na návrat hranolek Funnel Cake Fries se povedlo s pomocí lsti.
Jedná se o návrat hranolek do nabídky po 10 letech. Team Burger Kingu nezavolal vytipovaným influencerům s dotazem, zdali by se nechtěli vyfotit či natočit s hranolkami a nějak vše navléct na #10yearschallenge.
Místo toho jim začali lajkovat tweety z let 2009 a 2010. A světe div se, ono jim to přišlo divné. Příspěvky s obměnami sdělení: „Co to má jako být. Burger King lajkuje mé staré tweety?” se začaly množit a to od pěkně známých jmen. Do pastičky se nakonec chytla i jedna z „nejtučnějších myší” na trhu, někdejší král YouTube vlogování Casey Neistat.
why is Burger King liking my 8 year old tweets? pic.twitter.com/q8xL1S23NG
— Casey Neistat (@CaseyNeistat) 24. ledna 2019
V tu chvíli mluvíme o desetitisících lajků u tweetů naznačujících, že Burger King se hrabe v minulosti. Poté, co se online objevilo vysvětlení, že z ní vytáhlo i hranolky posypané cukrem, to vyvolalo další vlnu konverzací.
some things from 2010 are worth revisiting—like your old tweets. and funnel cake fries. get them now for a limited time.
— Burger King (@BurgerKing) 24. ledna 2019
A pak přišel zlatý hřeb. Casey Neistat natočil naštvané video, kde se tváří zprvu zneužitě.
Z tónu videa, které je na začátku výhružné, se do 3 minut stane obdivné. „My influenceři rádi využíváme sociální média, abychom vydělali peníze. Nejsme chirurgové nebo raketoví inženýři, jsme lidé s průměrnou inteligencí a prostě není hezké nás vmanipulovat do toho, abychom neúmyslně prodávali vaše cukrem obalené hranolky," říká Neistat, aby v zápětí dodal:
„To, co mě na tom štve nejvíc, je to, jak to bylo geniální. Všichni jsme byli jak malé myši, co viděly sýr a skočily do pastičky, která sklapla. Burger Kingu, vyhrál si..."
Tohle se zkrátka povedlo a ten, kdo za tím stojí, by měl dostat přidáno. Souhlasíme s Neistatem, a to ne jen proto, že video výše má už 1,5 milionu zhlédnutí. V jeho závěru chce Neistat něco jako kompenzaci tím, že s ním Burger King vymyslí, jak pomoc zatím nevyjasněné neziskové organizaci pomáhající dětem. A Burger King souhlasí. Můžeme tak čekat ještě další spolupráci, tisíce lajků a miliony views.
sup @CaseyNeistat, we’re ready to meet your “suggestions." slide into our DMs real quick. pic.twitter.com/PjIuwyWtGl
— Burger King (@BurgerKing) 29. ledna 2019
Analytická společnost Zoomph zareagovala na Neistatovo video a přibližnou cenu jeho tweetů o Burger Kingu mu vyčíslila na 83 tisíc dolarů (přes 1,8 milionu korun).
Zdroj: Zoomph / Twitter
Cenovka tak sledovaného videa a především zájmu tradičních médií o celou kauzu je pak jistě o nějakou nulu větší. A na začátku přitom pouze stačilo trochu podnítit zvědavost hodně vlivných lidí. Marketéři si čím dál častěji stěžují, že v sociálních médiích dosáhnete velkého dosahu jen s pořádným rozpočtem. Toto dokazuje, že občas pořád stačí jen hodně dobrý nápad.
Kam dál?
Burger King je vyhlášen kampaněmi, které si servítky neberou. Přečtěte si článek, v kterém rozebíráme jeho strategii i nejúspěšnější kampaně: od šprýmů na účet McDonald's přes sociální experimenty na pobočkách až po využití fotografií jejich restaurací, co chytly plamenem od grilu, na printových reklamách.