Škola vychytralého influencer marketingu: Burger King ‚zneužil' Caseyho Neistata

31. 1. 2019 | Petr Michl
Desetitisíce lajků a přes milion a půl zhlédnutí videa o vaší značce od áčkového influencera bez finančního stimulu? Burger King ví, jak na to. U Caseyho Neistata a dalších vzbudil nečekaným tahem zvědavost.

                       

Přimět áčkové influencery k tomu, aby se zapojili do vaší kampaně zadarmo, se zdá dnes téměř nemožné. Burger Kingu se to podařilo a to rozhodně nešlo o charitativní projekt. Upozornit na návrat hranolek Funnel Cake Fries se povedlo s pomocí lsti.

Jedná se o návrat hranolek do nabídky po 10 letech. Team Burger Kingu nezavolal vytipovaným influencerům s dotazem, zdali by se nechtěli vyfotit či natočit s hranolkami a nějak vše navléct na #10yearschallenge.

Místo toho jim začali lajkovat tweety z let 2009 a 2010. A světe div se, ono jim to přišlo divné. Příspěvky s obměnami sdělení: „Co to má jako být. Burger King lajkuje mé staré tweety?” se začaly množit a to od pěkně známých jmen. Do pastičky se nakonec chytla i jedna z „nejtučnějších myší” na trhu, někdejší král YouTube vlogování Casey Neistat.

V tu chvíli mluvíme o desetitisících lajků u tweetů naznačujících, že Burger King se hrabe v minulosti. Poté, co se online objevilo vysvětlení, že z ní vytáhlo i hranolky posypané cukrem, to vyvolalo další vlnu konverzací.

 

 

A pak přišel zlatý hřeb. Casey Neistat natočil naštvané video, kde se tváří zprvu zneužitě. 

 

Z tónu videa, které je na začátku výhružné, se do 3 minut stane obdivné. „My influenceři rádi využíváme sociální média, abychom vydělali peníze. Nejsme chirurgové nebo raketoví inženýři, jsme lidé s průměrnou inteligencí a prostě není hezké nás vmanipulovat do toho, abychom neúmyslně prodávali vaše cukrem obalené hranolky," říká Neistat, aby v zápětí dodal:  

To, co mě na tom štve nejvíc, je to, jak to bylo geniální. Všichni jsme byli jak malé myši, co viděly sýr a skočily do pastičky, která sklapla. Burger Kingu, vyhrál si..."

Tohle se zkrátka povedlo a ten, kdo za tím stojí, by měl dostat přidáno. Souhlasíme s Neistatem, a to ne jen proto, že video výše má už 1,5 milionu zhlédnutí. V jeho závěru chce Neistat něco jako kompenzaci tím, že s ním Burger King vymyslí, jak pomoc zatím nevyjasněné neziskové organizaci pomáhající dětem. A Burger King souhlasí. Můžeme tak čekat ještě další spolupráci, tisíce lajků a miliony views.

Analytická společnost Zoomph zareagovala na Neistatovo video a přibližnou cenu jeho tweetů o Burger Kingu mu vyčíslila na 83 tisíc dolarů (přes 1,8 milionu korun).


Zdroj: Zoomph / Twitter

Cenovka tak sledovaného videa a především zájmu tradičních médií o celou kauzu je pak jistě o nějakou nulu větší. A na začátku přitom pouze stačilo trochu podnítit zvědavost hodně vlivných lidí. Marketéři si čím dál častěji stěžují, že v sociálních médiích dosáhnete velkého dosahu jen s pořádným rozpočtem. Toto dokazuje, že občas pořád stačí jen hodně dobrý nápad.

 

Kam dál? 

Burger King je vyhlášen kampaněmi, které si servítky neberou. Přečtěte si článek, v kterém rozebíráme jeho strategii i nejúspěšnější kampaně: od šprýmů na účet McDonald's přes sociální experimenty na pobočkách až po využití fotografií jejich restaurací, co chytly plamenem od grilu, na printových reklamách.

Štítky dokumentu: Twitter YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: